استان زنجان 100 شهید و جانباز زن دارد/فرزندان شهدا افتخار کشور هستند

زنجان-استاندار زنجان با بیان اینکه نام ۶۸ جانباز زن زنجانی افتخار استان محسوب می‌شوند، گفت: استان زنجان ۴۲ بانوی شهیده دارد.
کد خبر: ۹۳۵۰۲۲۸
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، فتح‌اله حقیقی در نخستین همایش تجلیل از دختران شاهد و ایثارگر استان زنجان اظهار کرد: این بانوی کریمه و بخشنده برای خواسته‌های خالصانه عنایت خاصی دارد.

استان زنجان 100 شهید و جانباز زن دارد/فرزندان شهدا افتخار کشور هستند

 

وی با بیان اینکه خانواده‌های شاهد و ایثارگر مشکلات و مسائل بسیاری را پشت سر گذاشته‌اند، افزود: هر کسی نمی‌تواند شرایط و حالات خانواده شهدا را درک کند، مگر اینکه خودش از خانواده شهید باشد، همانطور که افراد جبهه ندیده، قادر به درک و توصیف جبهه و جنگ نمی‌شوند.

 

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به برنامه‌های استانداری در حوزه ایثار و شهادت گفت: از بدو ورود به زنجان با تشکیل کمیته نهضت دیدار با خانواده شهدا آغاز و با همه خانواده‌های معزز شهدا دیدار و مشکلات این عزیزان احصاء و پیگیری شد.

 

وی با بیان اینکه ساخت سریال شهید شهریاری و پیگیری افتتاح فاز اول موزه دفاع مقدس از جمله برنامه‌های استانداری زنجان در حوزه ایثار و شهادت به شمار می‌رود، اضافه کرد: کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان نیز با قوت پیگیری و در سالجاری برگزار می‌شود.

 

حقیقی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان_ قزوین و افتتاح ورزشگاه نیز به نام شهدای معزز، و قبل از برگزاری این کنگره انجام می‌شود.

 

وی همچنین تصریح کرد: همه چیز کهنه می‌شود ولی آنچه که همیشه تازه می‌ماند و غبار کهنگی نمی‌گیرد شهدا هستند که همواره ماندگاراند.

 

استاندار زنجان به انتخابات روز جمعه اشاره کرد و گفت: در سایه وحدت کشور پیروز می‌شود و در طول تاریخ نیز ثابت کرده انتخابات یکی از مولفه‌های ایجاد وحدت در کشور است.

 

وی با بیان اینکه برای شکوه و ارتقای وحدت باید حضور پررنگی در انتخابات داشته باشیم تاکید کرد: اتحاد را خون شهدا ایجاد کردند و باید با حضور در انتخابات این اتحاد را مستحکم‌تر کنیم.

 

 مدیر کل بنیاد استان زنجان نیز در بخشی از این همایش ضمن تبریک دهه کرامت گفت: استان زنجان همواره در امر ترویج فرهنگ ایثار شهادت جزو استان‌های پیشرو و پیشگام به شمار می‌رود.

 

علی کاظمی همچنین گزارشی از اقدامات این بنیاد ارائه کرد و افزود: خوشبختانه قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران نسبت به سال‌های گذشته متحول شده و افزایش یافته است که دستاورد بزرگی به شمار می‌رود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در ادامه با اشاره به ایثارگران دختر استان، گفت: استان زنجان دو هزار و ۲۰۰ فرزند شهید دارد، که از این تعداد هزار و ۱۷ نفر فرزند دختر هستند.

 

وی با بیان اینکه نام ۶۸ جانباز زن زنجانی افتخار استان محسوب می‌شوند، ادامه داد: استان زنجان ۴۲ بانوی شهیده دارد.

 

کاظمی بیان کرد: اغلب فرزندان شهدا جزو برترین‌ها هستند و امروز نیز حافظان کل قرآن کریم، فرزندان دختر شهدای مدافع حرم، مدافعان سلامت، مدافع امنیت و ... مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

 

وی همچنین با تاکید بر حضور حداکثری و پرشور در انتخابات روز جمعه تصریح کرد: ۴۲۳ نفر از جامعه ایثارگری به عنوان رای اولی در انتخابات حضور دارند.

 

در این برنامه از چند تن از دختران سرآمد، نخبه و حافظ قرآن کریم شهدا با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل و قدردانی شد.

ارسال نظرات