بررسي رفع موانع توليد و قطعي برق و تشکيل کارگروه آب کشاورزي در نيشابور

کارگروه آب کشاورزی با هدف رفع موانع تولید،خرید تضمینی گندم، رفع مشکل قطعی برق در حوزه کشاورزی برگزارشد.
کد خبر: ۹۳۵۰۳۰۳
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور در جلسه کارگروه آب کشاورزی شهرستان اظهار کرد: با توجه به عدم موازنه تولید وتوزیع برق در کشور، بحران جدی است وباید آن را مدیریت کنیم و اولویت تامین برق برای مرغداری‌های گوشتی وتخمگذار، پرورش دهندگان شیلات، کشتارگاه‌های طیور، گلخانه‌ها می‌باشد.
 
محمد علی فرهمند راد افزود باید مراکز حساس تولید بخش کشاورزی مجهز به دیزل تولید برق باشند تا در مواقع ضروری دچار مشکل خاص نشوند. وی تصریح کرد تسهیلات ۱۵% با دوره پرداخت ۵ ساله برای تجهیز ادوات دامداری‌ها ومرغداری‌هایی که مجوز دارند قابل اعطا می‌باشد.

رئیس بانک ملی ودبیر شورای بانک‌ها با اشاره به نیاز سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی گفت: آمادگی کامل را جهت ارائه تسهیلات جهت خرید دیزل به واحد‌های تولیدی در حوزه کشاورزی  با اقساط دوساله و ۱۸% را داریم.
 
هاشم ایزدی یادآور شد: مبلغ ۵ میلیارد ریال برای ارائه تسهیلات سرمایه در گردش و ۵ میلیارد ریال برای سرمایه گذاری ثابت در اختیار شهرستان است که با سود ۱۸ درصد ودوره یکساله وبا داشتن ۱۰% نقدینگی قابل پرداخت می‌باشد.

رئس اداره غله شهرستان نیز با بیان اینکه ۳ مرکز خرید گندم به غیر از سیلو در شهرستان فعال می‌باشند یادآور شد با توجه به شرایط اقلیمی وکاهش تولید گندم از ۱۰ روز پیش آمادگی دریافت وخرید گندم با افت مفید ۱۲% وتا ۵% دارای تریتکاله را دارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها