خبرهای داغ:

بانک‌ها برای رونق تولید با واحد‌های تولیدی همکاری کنند

استاندار خوزستان گفت: بانک‌ها برای کمک به رونق تولید باید با واحد‌های تولیدی بدهکار به گونه‌ای رفتار کنند تا باعث تعطیلی آن‌ها نشوند.
کد خبر: ۹۳۵۰۵۴۴
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان در نشست شورای هماهنگی بانک‌های خوزستان در سرسرای استانداری اظهار کرد: متاسفانه گردش مالی و پرداختی‌های شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ خوزستان که تعداد آن‌ها هم زیاد است در خارج از استان انجام می‌شود.

وی افزود: این کار باعث می‌شود تا استفاده‌ای از گردش مالی این شرکت‌ها عاید خوزستان نشود.

استاندار خوزستان گفت: باید بانک‌ها با این شرکت‌ها به توافق برسند تا گردش مالی آن‌ها درون استان انجام شود.

وی ادامه داد: بانک‌ها برای کمک به رونق تولید باید با واحد‌های تولیدی بدهکار به گونه‌ای رفتار کنند تا باعث تعطیلی آن‌ها نشوند.

قاسم سلیمانی دشتکی تصریح کرد: بانک‌ها می‌توانند به جای طلب و بدهی خود از تولید کنندگان از محصولات آن‌ها برداشت کنند و از فروش واحد تولیدی به جای بدهی خود صرفه نظر کنند، این کار باعث می‌شود تا واحد تولیدی بدهکار تعطیل نشود.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های دولتی خوزستان نیز در این نشست گفت: بانک‌های مختلفی درگیر پرداخت تسهیلات آسیب دیده از کرونا هستند، زمان پرداخت این تسهیلات رو به پایان است و باید تمهیدات لازم برای پرداخت حداکثری این تسهیلات انجام شود.

احمد بهکار مرام بیان کرد: بانک‌های خوزستان قول مساعد برای پرداخت این تسهیلات را داده‌اند.

وی گفت: خوزستان یک استان صنعتی با ظرفیت بالایی است که تامین سرمایه مالی مهم ترین‌نیاز شرکت‌های بزرگ و پالایشگاهی و حتی در بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار