خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج مهندسین سپاه فجر فارس از توجه به حوزه آموزش، مخصوصا حلقه وصل میان دانشگاه و صنعت در برنامه‌های بسیج مهندسین خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۰۷۳۳
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶

نیما زارع، مسئول سازمان بسیج مهندسین سپاه فجر فارس در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در شیراز اظهار داشت: گردهمایی مهندسین بسیجی با حضور مهندسین، مدیران دستگاه‌های اجرایی حوزه‌های عمران و معماری با دعوت از مهندس رضایی کوچی و سردار بوعلی برگزار شد.

وی با بیان یانکه به دلیل تک سازمان بسیج مهندسین سپاه فجر فارس ثر و تنوع ماموریت‌های سازمان بسیج مهندسین این سازمان در یک سال و نیم گذشته به سه بخش ماموریتی تقسیم شده، ادامه داد: امروز، بسیج مهندسین کشاورزی، مهندسین صنعت و معدن و مهندسین عمران و معماری را در قالب بسیج مهندسین داریم.

زارع گفت: چون بسیج مهندسین از چندی قبل شکل گرفته و به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا موفق به اعلام عمومی تاسیس این سازمان نشدیم، لذا در این ایام سراسر نور دهه کرامت و در آستانه جشن بزرگ انتخاب که به فرموده رهبر معظم انقلاب، لیله‌القدر انقلاب است، توانستیم گرد هم جمع شده تا هم‌اراده برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مهندسین و همچنین رفع محرومیت‌ها با ظرفیت بی بدیل مهندسین، تجدید عهد کنیم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین سپاه فجر فارس ادامه داد: در یک ماه گذشته سعی شده با ارتباط با مهندسینی که اعلام آمادگی کردند، مروری بر فعالیت‌های سازمان داشته باشیم و فعالیت‌های جدی‌تر و جدیدتری را شروع کنیم. در این راستا ارتباطات شبکه‌ای منظم‌تری را از طریق طرحی با نام "همیار سازمان" آغاز کردیم، تا ایده‌ها و پیشنهادات مهندسین بهتر به دست ما برسد و بتوانیم از نظرات آنها در روند و پیشبرد فعالیت‌ها بیشتر استفاده کنیم.

وی با تصریح بر اینکه در حال برنامه‌ریزی برنامه‌های متنوعی از موضع‌های مختلف هستیم، مثل طرح "بچه مهندس"، افزود: این طرح باشگاه مهارت فرزندان مهندسین ماست که برای تابستان 1400 برنامه‌ریزی شده و در ماه‌های آینده سال شکل تخصصی‌تر خواهد گرفت.

زارع با بیان اینکه حوزه‌های متنوعی برای فعالیت در نظر گرفته شده، به حوزه آموزش، مخصوصا حلقه وصل میان دانشگاه و صنعت اشاره کرد و افزود: حوزه‌های پژوهشی، بازدیدهای تخصصی از پروژه‌های در دست اقدام مجموعه‌های بزرگ کشور در استان فارس و پروژه‌های ملی، تقویت کارگروه‌های تخصصی صنفی مهندسین در هفت کارگروه با حضور اساتید و مدیران با سابقه اجرایی با هدف احصاء مشکلات و ارائه راهکارهای عملی برای رفع مشکلات مردم، از برنامه‌های مدنظر در این سازمان است.

به گفته وی، پروژه‌ای که از آغاز به کار آن در گردهمایی مهندسین بسیجی رونمایی شد، انجمن مهندسین خیر است که در این طرح، از ظرفیت تمام مهندسین در هر سطحی از توانمندی، چه نقدا چه غیر نقد در جهت فعالیت‌های عام‌المنفعه کمک گرفته می‌شود تا بخشی از محرومیت‌زدایی را با کمک مهندسین متخصص برطرف کنیم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین سپاه فجر فارس گفت: طرح‌های اجرایی هم در نظر گرفته شده مثل "طرح عمران روستا" مشخصا برای آبرسانی، راه روستایی و ابنیه با هدف مهاجرت معکوس و ایجاد اشتغال با ظرفیت‌های موجود، ازدیگر برنامه‌های شاخصی است که شکل جدی‌تری در ماه‌های آینده خواهد گرفت.

زارع ادامه داد: حرف امروز ما با مهندسین این است که با برنامه‌ریزی‌هایی که کردیم و مسیری که تدوین کردیم و دفع دغدغه مهندسین و برچیدن محرومیت از جامعه، به یک مورد اساسی نیاز داریم و آن، "همت جمعی" است؛ روحیه جهادی و در کنار همدیگر، می‌تواند ضامن این برنا‌مه‌هایی است که برنامه‌ریزی شده است و قطعا خدا هم کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نکته دیگری که مهندسین در گستره استان فارس باید بدانند، این است که در بسیج یک شعار داریم و آن، این است که طول و عرض بسیج، طول و عرض کشور است، تصریح کرد: لذا با این تدبیر، بعید می‌دانم که کسی در ذیل چتر بسیج جا نشود و هرکه دغدغه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و رفع مشکلات مردم را دارد، بسیجی است، به همین دلیل تنوع نگاه‌های سیاسی و سلایق مختلف برای حضور در بسیج محدودیت ایجاد نمی‌کند، لذا امیدواریم که با همراهی همه ممهندسین در بخش‌های مختلف، در جامعه برای مردم اثرگذار باشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار