خبرهای داغ:
همدان-نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خواستار انتشار خدمات نظام به مردم در لابه لای اطلاع‌رسانی در حوزه انتخابات شد و گفت: بیان نقدها و کمبودهای موجود باید با رعایت انصاف همراه باشد.
کد خبر: ۹۳۵۰۷۷۰
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴

لزوم انتشار خدمات نظام به مردم در لابه لای اطلاع‌رسانی‌های انتخاباتبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام احد آزادیخواه در جلسه شورای تأمین شهرستان ملایر با خبرنگاران، با بیان اینکه اهمیت کار رسانه صرفاً در حوزه رسانه نیست، اظهار کرد: یک تیتر خبری، می‌تواند از نظر اجتماعی، امنیتی، اقتصادی و ... یک شهر را تحت تأثیر قرار دهد و ایجاد بسیاری از جریان‌ها و مرزبندی‌های سیاسی از تیتر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها آغاز شده است.

وی ادامه داد: حساسیت کار خبرنگار در این است که می‌تواند با یک جمله‌بندی درست کشور را از آشوب نجات دهد و یا با یک بهم ریختگی عنوان، کشور را به آشوب بکشاند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی حس کنجکاوی شهروندان ملایری را فرصتی مناسب برای اهالی رسانه دانست و افزود: خوشبختانه شبکه اطلاع‌رسانی شهرستان ملایر یک تیم بسیار هماهنگ است و اعضای شورای تأمین به این تعامل کمک می‌کنند.

وی اطلاع‌رسانی در کشور را امری غیرقابل انکار و لازمه زندگی همه مردم دانست و گفت: امروز مردم به شنیدن خبر علاقمند هستند، البته بنده در این دوره مناظرات تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری منتقد رسانه ملی هستم چراکه با وجود انتقادات، ما نباید داشته های خود را نادیده بگیریم.

آزادیخواه با بیان اینکه ما در حوزه خدمات ضعیف عمل می‌کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از سوالات بنده از کاندیداهای ریاست جمهوری این است که چرا در مناظرات تلویزیونی خدمات ۴۰ ساله انقلاب بازگو نشد؟ چرا باید برای اثبات برنامه‌های خود، خدمات نظام به مردم را نادیده گرفته و سیاه‌نمایی کنیم.

وی ایجاد حس یأس و ناامیدی در کشور را از نتایج این سیاه نمایی‌ها برشمرد و تأکید کرد: به طور قطع شهدا و به ویژه شهید سلیمانی از ما گلایه می‌کنند که چرا خدمات نظام جمهوری اسلامی در تمامی زمینه‌های آموزشی، اقتصادی، راه آهن، انرژی، مخابرات و دیگر حوزه‌ها در مناظرات تلویزیونی کاندیداها مطرح نشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس خواستار انتشار خدمات نظام به مردم در لابه لای اطلاع‌رسانی در حوزه انتخابات شد و افزود: بیان نقدها و کمبودهای موجود، جزء جدایی ناپذیر هر کار خبری و هر خبرنگاری است اما باید با رعایت انصاف همراه باشد.

وی فعالیت ۱۰۰ درصدی شرکت کیان کرد، تولید بیش از ۹۰ درصد پارچه ماسک کشور توسط شرکت‌های بافتینه و بافتسان و یاتکمیل قطعه دوم چهارخطه سامن به بروجرد را از خدمات نظام جمهوری اسلامی برشمرد و یادآور شد: ۲۸ خرداد ماه لیله القدر انقلاب است و امروز آرزوی رهبر انقلاب حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح است که رسانه‌ها می‌توانند ضمن حرمت به قانون با ایجاد شور انتخاباتی، با تمامی هجمه های رسانه‌های خارجی مقابله کنند.

* رسانه‌ها با تولید محتوای مثبت، مردم را به حضور در پای صندوق‌های رأی دعوت کنند

فرماندار ویژه ملایر نیز در این جلسه حضور پرشور مردم و انتخاب فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری علاج دردهای مزمن کشور دانست و گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، کاندیداهای ریاست جمهوری از دادن وعده های فریبنده و بدون پشتوانه خودداری کنند و با ارائه وعده‌های واقعی با مردم سخن بگویند.

قدرت الله ولدی ادامه داد: دستاوردهای آشکار دولت در نبرد با تحریم‌های اقتصادی و در بحث بیماری کرونا، راهبرد ایران اسلامی است و دشمن به دنبال نادیده گرفتن این تلاش‌ها و اقدامات است.

وی با تأکید بر اینکه دولت تدبیر و امید با شجاعت در مورد عملکرد خود پاسخگو است، مطرح کرد: امروز باید خدمات نظام را به مردم اطلاع‌رسانی کرده و به شبهات پاسخ دهیم.

فرماندار ویژه ملایر از صندوق آراء و مشارکت و حضور مردم پای صندوق‌های رأی به عنوان دو میراث گرانبها به یادگار مانده از سال ۴۲ یاد کرد و گفت: هشت سال دفاع مقدس، دفاع جوانمردانه مدافعان حرم، تلاش قابل تقدیر مدافعان سلامت و تمام خون‌های ریخته شده در راه وطن، لزوم حضور پای صندوق های رأی را به ما یادآوری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تمام جنگ‌های اقتصادی علیه نظام، ملت ایران پشت رهبری می‌ایستد و برای شادی روح شهید سلیمانی و دیگر شهدای وطن، روز ۲۸ خردادماه حضور پرشوری پای صندوق‌های رأی خواهد داشت.

ولدی مطرح کرد: امام خمینی(ره) به دو کلمه جمهوری و اسلامی به صراحت اشاره کرده اند و این یعنی مقدرات یک ملت به دست خود آن ملت تعیین شود.

وی تولید واکسن توسط متخصصان ایرانی را نشانه مقابله صحیح و اصولی با دنیا دانست و ادامه داد: رسانه‌ها با تولید محتوای مثبت، مردم را به حضور در پای صندوق های رأی دعوت کنند چراکه مشارکت همه ما به مثابه یک استراتژی فردی و ملی است.

فرماندار ویژه ملایر یادآور شد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، شرکت در انتخابات یک واجب شرعی است و حتی اگر کسی نظام را قبول ندارد برای حفظ اعتبار کشورش، در پای صندوق های رأی حضور پیدا کند.

وی به فشارهای وارده از سوی دشمنان در تمامی حوزه های اقتصادی و درمانی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر نیز این دشمنان با تشویق مردم به عدم مشارکت در انتخابات، می‌خواهند ایران را به کشورهایی مانند لیبی و مصر تبدیل کنند.

ولدی تأکید کرد: مشارکت ۶۵ درصدی مردم ملایر در ۱۲ دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری یا مشارکت ۶۰ درصدی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نشان می‌دهد که هجمه‌های دشمن در بین مردم جایگاهی ندارد.

رئیس دادگستری شهرستان ملایر با تأکید بر اینکه رسانه از دیدگاه دستگاه قضایی کشور، صنفی پرتلاش و تأثیرگذار است، اظهار کرد: رسانه در بسیاری از موضوعات می‌تواند یک انقلاب ایجاد کند و رسیدگی به جرائم مطبوعات در دادگاه کیفری ۱ که مهمترین دادگاه کیفری از نظر قضایی است، اهمیت جایگاه مطبوعات و احترام دستگاه قضایی به این صنف را نشان می‌دهد.

سعید احمدی فر همچنین انتشار برخی حکم‌های قضایی از طریق رسانه‌ها را نشان دهنده اهمیت قانون‌گذار به مطبوعات دانست و افزود: ما جایگاه خبرنگاران را اجر می‌نهیم و در برخی اقدامات قضایی به کمک آنها نیازمند هستیم به ویژه در مورد پرونده‌هایی که انتشار اطلاعات آنها سبب پیشگیری از بسیاری جرائم می‌شود.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی از روند بسیاری از پرونده‌ها به ویژه امور کیفری ممنوع بوده و کاملاً محرمانه است، تصریح کرد: دستگاه قضایی در بسیاری از امور از جمله بررسی مشکلات شرکت ذوب آهن و فولاد ملایر برای خدمت رسانی به مردم به کمک دستگاه‌های اجرایی آمده و با وجود مشکلات بسیار مردم در تمام زمینه‌ها، تلاش ما استفاده از ظرفیت‌های شهرستان در راستای خدمت رسانی به مردم است.

احمدی فر انتشار اخبار امیدوارکننده در جامعه را نشاط آور دانست و بیان کرد: ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه نتیجه بخش نیست و تمام تلاش دشمنان، ایجاد بی‌انگیزگی در مردم است و رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‎رسانی صحیح و به موقع در مردم انگیزه و شور و نشاط ایجاد کنند.

رئیس دادگستری شهرستان ملایر ادامه داد: طبق بیانات مقام معظم رهبری در مسئله انتخابات باید مردم را امیدوار کنیم و حقی که در تعیین سرنوشت آینده کشورشان دارند، به آنهت یادآوری کنیم در ضمن اطلاع رسانی خدمات نظام جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون در این ایام ضروری است.

وی به نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام منحصربفرد در دنیا اشاره و خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از کشورهای قدرتمند دنیا تسلیم برنامه‌های ما هستند و نقش روشن و قوی مردم ایران را در دنیا می‌بینیم که یکی از دلایل آن درایت و کیاست رهبری است و نقش مطبوعات برای انتشار این خدمات بسیار مؤثر است.

دادستان شهرستان ملایر در ادامه به عدم ایجاد موج منفی در بحث انتخابات اشاره و اظهار کرد: با توجه به مشغله‌های کاری، بسیاری از مردم بدون بررسی صحت و سقم یک خبر، آن را مطالعه می‌کنند پس نقش رسانه‌ها در این زمینه بسیار تعیین کننده است.

مسلم سلگی تأکید کرد: رسانه ها با انتشار جرائم انتخاباتی بدون هیچ گونه جهت‌گیری، می‌توانند تأثیر چشمگیری در تشخیص سریع ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت‌هایی در انتشار برخی اخبار قضایی، انتشار جرائمی با خاصیت بازدارندگی، می‌تواند در پیشگیری از وقوع بسیاری از جرائم کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات