به منظور ایجاد آمادگی اعضای عمومی و تخصصی در مواجهه با بحران ، با هماهنگی ستاد مدیریت بحران منطقه 20 مانور دورميزي آبگرفتگی، آب ماندگی و سیلاب در کانال سرخه حصار برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۵۰۸۶۲
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰

 به گزارش روابط عمومی ستاد مدیریت بحران منطقه 20؛ علیرضا هاتفی دبیر و جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران منطقه با بیان این مطلب گفت: در راستای هماهنگی برون و درون سازمانی برای مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی و بر اساس مخاطرات هر منطقه، مانور دورميزي مدیریت بحران با محور آبگرفتگی ، آب ماندگی و سیلاب درکانال آب سرخه حصار، درسالن کنفرانس پایگاه ویژه ستاد مدیریت بحران این منطقه برگزار شد.

هاتفی در تشریح سناریوی این مانور گفت: در پی بارندگی شدید و سرازیر شدن آبهای سطحی به مناطق پایین دست و داخل کانال آب سرخه حصار، ضمن بروز تخریب و شکستگی المانهای شهری ،خسارت هایی به تاسیسات شهری محدوده و ترافیک شهری حادث شد و با اعلام گزارش حادثه به اعضای ستاد مدیریت بحران منطقه و نواحی یک،4،5 و 6، با حضور نیروهای امدادی وآتش نشانی عملیات امدادرسانی به خودروها و مجتمع های مسکونی پیرامون کانال آب و همچنین انتقال مصدومین به مراکز درمانی انجام می شود .

او با بیان اینکه مانوردور میزی تمرینی است برای انجام عکس العمل مناسب در  شرایط بحرانی، برگزاری مانور های سیلاب در این منطقه را درک بیشتر تاثیرات آبگرفتگی بر شاخص های مهم زیست محیطی برای تدوین برنامه های دقیق و موثر به منظور کاهش خسارت های احتمالی در محلات عنوان کرد.

گفتنی است در پایان مانور دورمیزی،کارگاه آموزشی با موضوع آشنائی با ساختار عملیاتی با حضور نمایندگان اعضای ستاد عمومی منطقه و دبیران ستاد مدیریت بحران نواحی برگزار شد.

ارسال نظرات