استاد حوزه و کارشناس مسائل سیاسی با درخواست از کاندیداهای جریان انقلاب در خصوص انصراف به نفع گزینه اصلح گفت: با وجود دو روز تا روز رای‌گیری تمامی کاندیداهای جریان انقلاب هنوز انصراف ندادند.
کد خبر: ۹۳۵۱۰۷۰
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پناهیان ظهر امروز در گردهمایی دانشگاهیان گیلان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد رشت با بیان اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی نمونه‌بارز مردم سالاری دینی در جامعه اسلامی است، اظهار کرد: امام راحل (ره) دو یادگار جمهوریت و اسلامیت را در جمهوری اسلامی به جا گذاشت که بعد از چندسال در تمامی جهان بین‌الملل این دو یادگار در حال رواج است.

وی با اشاره به برنامه برخی از جریانات اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصلاحات سطح انتخابات در جامعه را آن‌قدر تنزل دادند که برخی کاندیدا‌ها تفکر خود را به مردم تحمیل کرده و از احساسات مردم با بمب خبری سوءاستفاده می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از گروگان‌گرفتن معیشت مردم توسط دولت بیان کرد: دولت در تلاش بود تا در ایام انتخابات مذاکرات وین به نتیجه رسیده و از این طریق برنامه‌های خود را در کشور القا کرده تا گزینه مدنظر خود را روی کار بیاورد.

پناهیان با تاکید بر لزوم توجه به تربیت دانشجویانی در طراز شهید چمران افزود: وظیفه دانشگاه را تربیت چمران‌ها دانست و برای تحقق این امر باید نظام آموزشی حاکم در دانشگاه‌ها تغییر کند.

وی یکی از رسالت‌های مهم در دانشگاه آزاد را بیان شخصیت واقعی امام راحل (ره) دانست و تصریح کرد: وصیت نامه امام راحل (ره) یک گنجینه الهی است، ولی از این گنجینه به درستی استفاده نشده که نتیجه آن می‌شود فردی از تریبون وزارت کشور‌ می‌گوید اگر رئیس جمهور شوم ولایت فقیه را از بین خواهم برد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری نوعی حکمرانی است، گفت: در دولت  احمدی‌نژاد و روحانی به جبهه مقاومت و حاج قاسم سلیمانی هیچ‌گونه کمکی نشد که این امر ماحصل عدم معرفی و شناخت امام راحل (ره) در سطح جامعه است.

پناهیان گرادادن مسؤولان به استکبار در خصوص انجام مذاکره را خیانت به خون شهدا دانست و بیان کرد: رئیس جمهور آمریکا در دوره‌های مختلف معتقدند اگر جمهوری اسلامی در صنعت هسته‌ای رشد کند استکبار با شکست مواجه می‌شود، ولی دولتمردان در برهه‌های مختلف زمانی گرای مذاکره به آمریکا را دارند که این امر خیانت به شهدا است.

وی با انتقاد از وضع آموزشی در دانشگاه‌های کشور گفت: چرا با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب نتوانستیم در دانشگاه‌ها امثال شهید چمران را پرورش دهیم؟ چرا چندین سال در مقطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس برخی از دانشگاه‌ها پذیرش دانشجو در رشته هسته‌ای را تعطیل کردند.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر لزوم توجه به معرفی انقلاب به جوانان در سطح جامعه تصریح کرد: میزان مشارکت مردم در انتخابات بر اساس آمار بین ۴۷ الی ۵۰ درصد است، ولی با روی کار آمدن گزینه اصلح هم باید معرفت انقلاب را در بین جوانان رواج دهیم، زیرا در این صورت مشارکت در دوره بعدی انتخابات با پیشرفت مواجه می‌شود.

پناهیان با درخواست از کاندیدا‌های جریان انقلاب در خصوص انصراف به نفع گزینه اصلح گفت: ۱۵ جریان اصلاحات حمایت خود را از همتی اعلام کرده و دیگر گزینه اصلاحات امروز انصراف خود را اعلام کردند، ولی با وجود دو روز تا روز رای‌گیری تمامی کاندیدا‌های جریان انقلاب هنوز انصراف ندادند که بسیار نگران کننده است.

وی با اشاره به نقش وحدت در بین جریان‌های انقلاب گفت: اطاعت از، ولی فقیه و پرهیز از تشدد کاندیدا باید سرلوحه کار در جریان انقلاب قرار گرفته و در تحقق این امر نقش اساتید دانشگاه بسیار مهم و تاثیر گذار است.

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی همچنین به استعفا نخست وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: بعد از حملات حماس و گروه‌های مقاومت غزه به تلاویو و حیفا، رژیم صهیونیستی مستاصل شده و با ناتوانی درخواست آتش بس کرد به این دلیل مهرعلیزاده و همتی‌ها در مناظرات صحبتی از جنگ و صلح نکردند.  

انتهای پیام/
ارسال نظرات