خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه فرهنگیان در خبرگزاری بسیج قزوین؛

حاج قاسم، محور و نماد جوشش انقلابی/انتخابات، فضای پوست اندازی مدیران را فراهم می کند

دکتر مشهدی گفت: حاج قاسم، محور و نماد جوشش انقلابی است و از رئیس جمهور منتخب نیز می خواهیم که با جوشش انقلابی فضای کشور را نجات دهد.
کد خبر: ۹۳۵۱۰۸۸
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷

خبرگزاری بسیج:قزوین/ انتخابات، یکی از مهم ترین جلوه های سیاسی عصر حاضر و یکی از مولفه های استمرار توسعه سیاسی است. در دنیای امروز، مولفه «انتخابات» به عنوان مهمترین نماد مردمی بودن نظام های سیاسی شناخته شده است.

می توان گفت؛ انتخابات مکانیزمی است تا یک ملت، حق تصمیم گیری خود در مسائل مختلف کشور را به نمایندگان منتخب خود واگذار کنند و در واقع منتخبین ملت بتوانند در یک فرایند عقلانی و در جهت خواست موکلان خود به سیاست گذاری بپردازند. در کشور ما نیز اصل مشارکت سیاسی مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی مورد توجه بوده است.

آسیب شناسی انتخابات در جمهوری اسلامی ایران نیاز به فرصت طولانی دارد تا با نگاهی کلان، انتخابات برگزار شده طی ۴ دهه گذشته، در ٣ سطح توده، نخبگان و حاکمیت مورد آسیب شناسی قرار گیرد. غرب بویژه امریکا با بهره گیری از جنگ نرم به دنبال براندازی نظام های مخالف خود در کشورهای مختلف بویژه ایران اسلامی است. پس از سال ها از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، نه تنها از کینه و خصومت دشمنان انقلاب کاسته نشده است، بلکه هر روز به عنادشان افزوده می شود.

لذا دشمن همواره به دنبال اقدامات قابل تأملی در زمینه تضعیف باورها، القای ناامیدی، مشروعیت زدایی، سلب اعتماد مردم، ایجاد شکاف سیاسی در ذهن مخاطبان و هموطنان ایرانی هستند و با توجه به شکست فتنه های شوم، به دلیل کینه و دشمنی با اسلام، به دنبال راههای جدیدی در دهه چهارم انقلاب اسلامی هستند تا براندازی نرم را به شیوه های مختلف جامه عمل بپوشانند.

بر همین اساس اقداماتی چون مبارزه با ولایت فقیه، ترویج جدایی دین از سیاست«سکوالریسم»، نافرمانی
مدنی، مشروعیت زدایی، بی اعتبار سازی، اختالف افکنی، بحرانی جلوه دادن کشور، شکل دادن به نارضایتی، ایجاد بدبینی، ترویج اسلام امریکایی، ناکارامد جلوه دادن حاکمیت دینی، تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی، منزوی کردن نظام اسلامی در عرصه داخلی و بین المللی را همچنان در دستور کار خود قرار داده اند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را در فرصت های بعدی به ویژه برگزاری
انتخابات با چالش جدی روبه رو کنند.

امروز در یک فضای پوست اندازی مدیران قرار گرفته ایم

«دکتر حمیدرضا مشهدی»، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین با اشاره به اینکه نظام غرب آرا و انتخابات مهندسی شده در غرب را امروز به جمهوری اسلامی نسبت می دهد تا مردم را به بن بستی برسانند که انتخابات از قبل تعیین شده بوده و امروز برخی از اقشار جامعه تمایل به شرکت در انتخابات ندارند بیان کرد: اولین انتخابات چهل ساله دوم انقلاب، پیش رو قرار دارد و به نوعی پایه گذاری یک بنای جدید محسوب می شود. برخی پدیده ها انتخابات امسال را از سال های قبل متفاوت کرده است. از سوی دیگر ما در یک فضای پوست اندازی مدیران قرار گرفتیم و باید بپذیریم که یک نسل از مدیران در حال خروج از سیستم هستند و نسل جدیدی از مدیران وارد عرصه عمل می شوند و شاید حساسیت روی این نکته که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ۱۸ بار از کلمه جوان نام می برند، در این دوره از انتخابات بروز می نماید.

وی گفت: مولفه دوم تفاوت انتخابات پیش رو با دوره های قبل، این است که ما شاهد تحول در حوزه مدیرانمان هستیم. مدیرانی که تربیت یافته نظام جمهوری اسلامی هستند.

کرونا، فرصت ها و تهدیدات انتخاباتی

رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین با اشاره به مولفه سوم در اهمیت انتخابات پیش رو اظهار کرد: انتخابات در دوره کرونا برگزار می شود و این در حالی است که کرونا فرصت ها و تهدیداتی را برای انتخابات ایجاد کرده که از فرصت ها می توان به یکسان سازی فضای تبلیغاتی اشاره کرد. چرا که فضای مجازی با هزینه کم و حتی رایگان امکان تبادل اطلاعات با شرایط یکسان را ایجاد کرده است.

دکتر مشهدی با اشاره به تهدیدات کرونای انتخابات عنوان کرد: باید بپذیریم که کرونا بعنوان یک ابزار در دست دولتمردان ما قرار گرفت و به عبارت ساده تر مردم شاهد هستند که هرکجا اراده کردند توانستند کرونا را مهار و یا موجب گسترش دامنه همه گیری آن شوند و این اتفاق، هم موجب تخریب چهره نظام در نگاه مردم و هم موجب بی اعتمادی مردم شد.

وی افزود: نکته دیگر تشکیل مجلس انقلابی به بیان مقام معظم رهبری است و مجلسی شکل گرفته که هم انتظارات جامعه از آن بالاست و هم در تلاش برای ایجاد یک فضای رضایتمندی است. مجموع این نکات و مولفه ها انتخابات این دوره را هم برای دلسوزان انقلاب و هم برای دشمنان در شرایط بسیار خاصی قرار داده است. انتخابات عرصه ای است که احساس می شود مجموعه تحریم های آمریکا برای دشمنان ما لحظه به بار نشستن و دستیابی به اهدافشان است. ما در هیچ دوره از انتخابات در شرایطی که در آن هستیم قرار نداشتیم.

به گزارش بسیج، انقلاب اسلامی با توجه به مبانی دینی خود توان تولید علم را در حوزه اندیشه دارد که مهمترین آن مدیریت رهبر الهی به عنوان ولی فقیه است که می تواند در حوزه نظریه پردازی و اندیشه ورزی به آن پرداخت. بیانیه گام دوم، نقشه‌ راه روشنی مبتنی بر امید واقع بینانه و خوش بینی مومنانه است که در پی انتقال هوشمندانه میراث عظیم انقلاب به نسل جدید در کنار وظیفه سازی برای مسئولان و مدیران و مسئولیت آفرینی برای جوانان شایسته تلاش می کند تا این حرکت عظیم الهی را به تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور دولت کریمه و ولایت عظمای مهدوی (عج)، متصل کند.

مدل تفکر انقلاب اسلامی هر جا که تام و تمام اجرا شده موفق بوده

رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین با اشاره به اهمیت و لزوم انتشار بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: در دوران انقلاب چهار شعار محوری «استقلال»، «آزادی»، «جمهوری اسلامی» و «عدالت» در میان مردم بسیار جریان داشت و امروز یکی از اتفاقاتی که در بیانیه گام دوم انقلاب بسیار نمایان است اضافه شدن چهار شعار «معنویت»، «اخلاق»، «عزت» و «عقلانیت» از سوی مقام معظم رهبری است.

دکتر مشهدی با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر اینکه «هر جا از شعارهای اصلی انقلاب دور شدیم، آسیب دیدیم» اضافه کرد: مدل تفکر انقلاب اسلامی هر جا که تام و تمام اجرا شده موفق بوده و مصداق این سخن جنگ سوریه، یمن، عراق و پیروزی این کشورها با کمترین تجهیزات و یا پیشرفت های موشکی و نانو در ایران است لذا هر جا که از مدل های ناشی از اجرای شعارهای اصلی انقلاب است، استفاده کردیم پیروز شده و هرکجا دور شدیم ضرر کردیم.

وی با اشاره به جریان بی اعتمادسازی و ناامید کردن جامعه به پیشرفت های چهل ساله انقلاب از سوی جریان فتنه و دشمنان خارجی اضافه کرد: اتفاقی که در کشور افتاده بحث ناامیدی و تحریم است. مشکل این است که ما از این فضا دور شدیم و کافیست که ما به عمل به این شعارها بازگردیم. به رغم بسیاری از نظرسنجی ها من معتقدم حضور مردم در انتخابات پیش رو بسیار چشمگیر خواهد شد. میانگین شرکت مردم در انتخابات در فرانسه طی ده سال اخیر ۵۵ درصد،در کانادا ۶۱ درصد، در هند ۵۸ درصد، در سوییس ۴۹ درصد، در آمریکا غیر از انتخابات اخیر در ده سال گذشته میانگین انتخابات پارلمانی ۴۱ درصد و میانگین انتخابات ریاست جمهوری ۵۷درصد بوده و معتقدم در انتخابات پیش رو، حضور بسیار پررنگی رقم خواهد خورد.

حاج قاسم، محور و نماد جوشش انقلابی است

رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین در ادامه با اشاره به بحث انقلابی ماندن یا انقلاب دائم در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: در مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری این موضوع نمایان است. اگر بخواهیم بحث انقلابی ماندن را کنار بگذاریم دیگر نمی توان با جوشش انقلابی کشور را اداره کرد بلکه نظم سیاسی جایگزین آن خواهد شد و وقتی این تفکر حاکم شود، یکی از اثرات محیطی آن حذف نام شهدا از سطح شهر است.

دکتر مشهدی با اشاره به این بخش از بیانیه گام دوم انقلاب که «انقلاب اسلامی پس از نظام سازی دچار خموشی نشده و نمی شود و میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی تضاد و ناسازگاری نمی بیند» اضافه کرد: حاج قاسم محور و نماد جوشش انقلابی است و لذا این سوال پیش می آید که آیا حضور مردم در تشییع حاج قاسم نشانی بر تایید جوشش انقلابی ما نیست. از رئیس جمهور منتخب نیز می خواهیم که با جوشش انقلابی فضای کشور را نجات دهد. چیزی که به مذاکرات برجام جرأت حضور داد، قدرت میدان بود و جوشش انقلابی نقطه قوت ماست.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها