خبرهای داغ:
استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد:
یک استاد سطوح عالی حوزه علمیه دعوت به حضور در انتخابات ۲۸خرداد را مصداق تواصی به حق دانست.
کد خبر: ۹۳۵۱۵۳۲
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰

به گزارش بسیج ،وی که در جمع حاضران در مراسم دعای ندبه سخن میگفت، توصیه کردن و ارتباط فردی و سینه به سینه را تاثیر گذار دانست و گفت؛
《 این ارتباط را دست کم نگیرید. نگویید این کار چه تاثیری دارد خودشان که میدانند و بالاخره یا رای میدهند یا نمیدهند پس گفتن من چه تاثیری دارد؟... نه! مطمئن باشید که تاثیر دارد و گرنه قرآن ما را به تواصی امر نمیکرد؛ {و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر} وقتی میفرماید از خصوصیات مومنان این است که تواصی به حق و صبر میکنند از مصادیقش همین عرصه انتخاب و تعیین سرنوشت است》.

 

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه خطاب به جوانان گفت؛ 《شما جوانها یک هفته فرصت دارید تا پسرعمو و پسر دایی و همسایه و همکلاسی خودتان را قانع کنید برای حضور در انتخابات... پیام دادن کافی نیست .تلفن بزنید، وقت بگذارید، توجیه و اقناع کنید آنها را. اقناع مهم است》

حیدری با اذعان به رنجیده بودن و گلایه مند بودن مردم افزود؛《گلایه ها را بشنوید، حتی بعضی ممکن است سرخوردگی پیدا کرده باشند؛ سرخوردگیِ اقتصادی، سیاسی، اجتماعی... در این جنگ اقتصادی اموالش را از دست داده باشد، در بورس، در بازار، متضرر شده باشد. در جنگ روانی دشمن، احساس بی ثمربودن رای به او القاء شده باشد، دوره های قبل با امید گشایش رای داده است اما گشایشی رخ نداده، سی سالش شده هنوز مجرد است و احساس خوشایند اجتماعی ندارد. فرزندش تحصیل کرده و بیکار است. دیگری پدرش بیمار است و در تهیه دارو دچار مشکل است... اینها و موارد دیگر هرکدام مرهم جداگانه ای میخواهد》.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 《از سال ۷۶ دارم رای میدهم و از نزدیک درجریان کارهای تبلیغاتی هستم قبل از آن هم دورادور صحنه های انتخاباتها را میدیدم... هیچ دوره ای اینطور دشمنان یکپارچه فریاد نمیزدند که؛ "رای ندهید" 》.

استاد رضا حیدری ادامه داد: 《 حالا غربیها و منافقین فراری بگویند رای ندهید تعجبی ندارد اما میبینیم سعودیها که کشور را پادشاهی و خانوادگی اداره می‌کنند و نمیدانند دموکراسی با سین است یا صاد اینها هم نگران 《دموکراسی》 در ایران شده اند و میگویند ؛《رای ندهید》. از آن جالبتر داعش که حکومت را از آنِ خلیفه میداند و بس. و نظرخواهی از مردم را شرک میداند آنها هم نگران نقش مردم ایران و 《جمهوریت》 نظام جمهوری اسلامی شده اند》.

ایشان با اظهار امیدواری برای حضور پرنشاط مردم در انتخابات گفت؛《 وقتی دلایل حضور را بگویید خودبخود وضعیتِ مطلوب و فرد یا جریانی که میتواند ما را به آن وضعیت مطلوب نزدیک کند را میگویید و چه بسا لازم نشود صراحتا نام ببرید از یک فرد یا یک جریان، به ویژه وقتی مقاومت وجود داشته باشد... همین که دلسوزانه شاخص ها و ملاکها را بگویید و در یک فضای معنوی و ارزشی همراه با عقلانیت صحبت کنید، سنگهایی که جلو پای آنها انداخته اند را بردارید آب راه خودش را پیدا میکند》.

گفتنی است مراسم دعای ندبه صبح روز جمعه ۱۴۰۰/۰۳/۲۱ بارعایت شیوه نامه های بهداشتی در مسجد امام حسین ع کوی فدائیان اسلام اهواز برگزار شده بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها