خبرهای داغ:
سخنگوی صنعت برق از پیش بینی ۵۵ هزار مگاواتی مصرف برق برای فردا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۱۵۷۸
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، مصطفی رجبی مشهدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما افزود:نیروگاه‌های برق از نظر تولید در وضعیت مطلوبی هستند و پیش بینی می‌شود فردا مصرف برق به حدود ۵۵ هزار مگاوات برسد که قابل تامین است و کمبودی از نظر تولید برق در روز انتخابات نخواهیم داشت.

سخنگوی صنعت برق گفت: مراکز و شعب اخذ رای که از قبل تعیین شدند را شناسایی و شبکه برق اطراف آن را نیز بازدید کردیم تا در صورت نیاز، تعمیرات انجام شود و در حال حاضر از این نظر مشکلی نداریم.

وی اضافه کرد: حدود ۳۰ هزار نیروی عملیاتی در بخش نیروگاهی، برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع برق تا پایان شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری آماده باش هستند تا در صورتی که اتفاقی در زمینه قطع برق رخ دهد نواقص را برطرف کنند.

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این سوال که اگر در حوزه‌های اخذ رای مشکل قطع برق پیش بیاید باید با چه شماره‌ای تماس گرفته شود؟ گفت: شماره ۱۲۱ پاسخگوی این مشکلات است همچنین نیرو‌های سیاری داریم که به صورت دوره‌ای به مراکز اخذ رای مراجعه می‌کنند و در صورتی که با مشکل قطع برق مواجه شوند دیزل‌های اضطراری و ژنراتور‌های محدودی نیز در اختیار است تا برق مورد نظر تامین شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در دو روز گذشته حدود ۲۷۰۰ ماینر که به صورت غیرمجاز فعال بودند شناسایی شدند و برق آن‌ها قطع و به مراجع قضایی معرفی شد افزود: مصرف این ماینر‌ها ۸ هزار کیلووات ساعت است.

رجبی مشهدی گفت: در یک سال اخیر ۱۸۵ هزار دستگاه ماینر شناسایی شد که مصرف آن‌ها ۵۴۴ مگاوات است که همه این مصارف غیرمجاز با کمک مردم شناسایی شده است.

سخنگوی صنعت برق از مردم خواست اگر مورد مشکوکی در زمینه استفاده از رمزارز‌های غیرمجاز سراغ دارند از طریق سامانه سمات اطلاع دهند تا همکاران ما برق این ماینر‌ها را قطع کنند.

رجبی مشهدی افزود: مصرف برق در روز گذشته به ۶۰ هزار و ۴۶۴ مگاوات رسید در حالیکه ۳۱ تیرماه پارسال مصرف برق به ۵۸ هزار و ۲۵۴ مگاوات رسیده بود یعنی دیروز ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات مصرف بیشتر شده است.

وی تاکید کرد: رشد مصرف برق با افزایش دما و استفاده از وسایل سرمایشی، استفاده از رمزارز‌های غیرمجاز زیاد شده است که با همکاری خوب مردم و اجرای طرح‌های مدیریت مصرف از جمله کاهش مصرف ۵۰ درصدی در ادارات، کاهش مصرف برق در صنایع و چاه‌های کشاورزی می‌توانیم از این شرایط سخت عبور کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها