خبرهای داغ:
همزمان با سراسر کشور سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان همدان آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۵۱۶۷۱
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در همدان آغاز شدبه گزارش خبرگزاری بسیج، همزمان با سراسر کشور سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرو روستا و همچنین میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در استان همدان اغاز شد و مردم دارالمومنین همدان از نخستین ساعات پای صندوق‌های اخذ رأی حضوری گسترده پیدا کرده اند.
 
در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چهار کاندیدا محسن رضایی، سید ابراهیم رئیسی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی و عبدالناصر همتی به رقابت پرداخته و هشتمین رئیس‌جمهور ایران با آراء مردم انتخاب خواهد شد.
 
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر ایران، در ۱۰۱ کشور دیگر برگزار می‌شود و بیش از ۵۹ میلیون نفر نیز واجد شرایط رای دادن هستند.
 
در کل کشور ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۲۹ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن هستند.
سن قانونی رای دهندگان ۱۸ سال است و متولدین ۲۸ خرداد ۸۲ و قبل از آن می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

در استان همدان یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۹۷۰ نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند و شامل ۷۲۲ هزار و ۷۳۳ مرد و ۷۰۳ هزار و ۲۰۷ زن می‌باشند که از این جمعیت ۳۰ هزار و ۹۰۲ نفر رای اولی هستند.
 
تعداد شعب اخذ رای در استان همدان یک هزار و ۴۳۷ شعبه می‌باشد و ۲۹ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی فعالیت برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.
 
ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نیز در استان برگزار می‌شود که تعداد کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده شورای شهر در استان ۹۴۶ نفر می‌باشد و برای ۱۷۴ کرسی به رقابت خواهند پرداخت.
 
در انتخابات شورای اسلامی روستا‌ها در سطح استان نیز ۳ هزار و ۲۷ نفر از بین ۵ هزار و ۲۰ داوطلب انتخاب خواهند شد.
 
در شهرستان بهار نیز انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی به دلیل آن که «عیسی جعفری» نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت، برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات