خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه هدف از انقلاب اسلامی قیام به قسط بوده است، گفت: اگر هدف انقلاب اسلامی را قیام به قسط بدانیم یکی از مصادیق آن شرکت در انتخابات است.
کد خبر: ۹۳۵۱۸۴۵
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
حجت‌الاسلام محمد انصاری، مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج از خوزستان، گفت: اولین اثر شرکت در انتخابات زنده بودن حیات معنوی انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: هدف از انقلاب اسلامی قیام به قسط بود که حضور در پای صندوق‌های رأی نشان‌دهنده همین موضوع است. قعود به معنی عدم حیات، سرخوردگی و بی‌نشاطی است که با اهداف اولیه انقلاب اسلامی در تضاد است. اگر هدف انقلاب اسلامی را قیام به قسط بدانیم یکی از مصادیق آن شرکت در انتخابات است و نرفتن به پای صندوق‌های رأی از مصادیق قعود است. برخی از امت‌ها تصور می‌کردند که مسائل باید به شکل خودکار حل شود. همچون سخن بنی‌اسرائیل که به حضرت موسی (ع): «قَالُوا یَا مُوسَى إِنَّا لَنْ نَدْخُلَهَا أَبَدًا مَا دَامُوا فِیهَا فَاذْهَبْ أَنْتَ وَرَبُّکَ فَقَاتِلَا إِنَّا هَاهُنَا قَاعِدُونَ؛ گفتند اى موسى تا وقتى آنان در آن [شهر]ند ما هرگز پاى در آن ننهیم تو و پروردگارت برو [ید]و جنگ کنید که ما همین جا مى‌نشینیم»، اما هدف پیامبران قیام بوده و این‌ها حاضر نبودن در صحنه را ترجیح دادند و آوارگی ۴۰ ساله بنی‌اسرائیل هم از جمله تبعات آن است.

انصاری با بیان اینکه ناامید کردن دشمنان و کور کردن چشم طمع آن‌ها نسبت به انقلاب و ایران دیگر اثر مهم شرکت در انتخابات است، گفت: وقتی مردم در صحنه حاضر می‌شوند این پیام را به دشمنان می‌رساند که نظام رأی ما را تغییر نمی‌دهد و رأی ما در سرنوشت خود و کشور تأثیرگذار است و این تأثیرگذاری به معنای اعتماد مردم به نظام است. خداوند در بیان پاداش کسانی که با اعمال و انتخاب صحیح باعث غیض کفار می‌شوند در آیه ۱۲۰ سوره توبه می‌فرماید: «وَلَا یَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلًا إِلَّا کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ» بنابراین شرکت در انتخابات از مصادیق عمل صالح است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر خوزستان اظهار کرد: تأثیر دیگر شرکت در انتخابات رقم خوردن و تعیین سرنوشت کشور به دست مردم است. در آیات الهی آمده که خداوند انسان را مختار آفریده است و لازمه اختیار انتخاب در زندگی است. همانگونه که خداوند فرمود: ه است «إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» این انتخاب می‌تواند رو به تکامل باشد که بتواند در دوراهی‌ها مسیر درست را تشخیص دهد.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم خودمان فردی را انتخاب کنیم که اشرافی باشد یا ساده‌زیست، فردی باشد که درک درستی از درد‌های مردم داشته باشد یا یک مرفه بی‌درد باشد، فردی باشد که تابع ولایت فقیه باشد یا در برابر او موضع بگیرد، فردی باشد که به درد مردم بخندند یا با درد آن‌ها اشک بریزد، فردی باشد که از دشمنان بترسد یا در برابر آن‌ها سینه سپر کند و برای ما عزت بیافریند.

انصاری ادامه داد: دشمنان حضور مردم و مشارکت آن‌ها در انتخابات را رصد می‌کنند. اگر خدای نکرده در خوزستان ما مشارکت پایین باشد حتی اگر دشمنان نسبت به کشورمان ناامید باشند و نسبت به یک نقطه ایجاد امیدواری کنند گناه نابخشودنی است که چشم طمع دشمن برای ضربه زدن به امنیت و اقتصاد کشور باشد. رأی ندادن نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه یک مشکل به مشکلات دیگر اضافه می‌کند. بعضی از رسانه‌های معاند اسم خوزستان و اهواز ما را بر زبان جاری می‌کنند و برایشان اهمیت دارد که مردم در انتخابات شرکت نکنند. اما باید بگوییم که مردم نسبت به نظام اعتماد دارند و گلایه‌مندی آن‌ها نسبت به مسئولانی است که با عملکردشان نتوانستند خود را در چارچوب انقلاب اسلامی تنظیم کند و مشکل مردم با کلیت و اصل نظام نیست.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خوزستان در پایان بیان کرد: قطعاً آرای ما به منزله لبیک گفتن به ندای، ولی فقیه و شهدا است. تک‌تک دستانی که آرا در صندوق‌ها می‌ریزند مصداق آیه «وَإِنْ یُرِیدُوا أَنْ یَخْدَعُوکَ فَإِنَّ حَسْبَکَ اللَّهُ هُوَ الَّذِی أَیَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِینَ؛ و اگر بخواهند تو را بفریبند [یارى]خدا براى تو بس است همو بود که تو را با یارى خود و مؤمنان نیرومند گردانید» هستند.

انتهای پیام
ارسال نظرات
پر بیننده ها