خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین

عامه مردم سلامت انتخابات را تایید می کنند/مشکلات امروز محصول نرمش در مقابل دشمن است

دکتر مشهدی گفت: ممکن است که فضاسازی در جامعه وجود داشته باشد اما عامه مردم سلامت انتخابات را تایید می کنند و این نکته مهمی است.
کد خبر: ۹۳۵۱۸۹۷
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸

 

دکتر حمیدرضا مشهدی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین در میزگرد انتخاباتی خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به اهمیت حضور حداکثری در انتخابات و همه پرسی بیان کرد: خوشبختانه در فضای اجتماعی، هرگز شنیده نشده که مردم بیان کنند رأی ما بی اثر است در عین حال که حتی با شرایط سخت موجود، هیچ شخصی منکر انتخاب کاندیدای اصلح خود نمی باشد و لذا ممکن است که فضاسازی در جامعه وجود داشته باشد اما عامه مردم سلامت انتخابات را تایید می کنند و این نکته مهمی است.

وی گفت: ملت ما یک تفاوتی با سایر کشورها دارد. ما همیشه شعارمان این است که متکی به قدرت مردم هستیم لذا با توجه به این امر، حضور مردم در انتخابات معنادار می شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین در ادامه با طرح این سوال که آیا کسی می تواند تضمین کند که عدم حضور در انتخابات موجب رفع مشکلات موجود جامعه می شود اظهار کرد: همه ما می دانیم در هشت سال گذشته نرمش قهرمانانه کردیم، انرژی هسته ای را تعطیل کردیم و روی برخی از ارزش هایمان نیز پا گذاشته شد و امروز شاهد محصول نرمش در مقابل دشمن و نظم سیاسی هستیم که در مقابل جوشش انقلابی ایجاد شده است.

دکتر مشهدی با اشاره به این نکته که آیا ادامه این سیاست بهتر است یا تغییر این فضا عنوان مرد: مقام معظم رهبری می فرمایند که ابتدا حضور حداکثری و بعد انتخاب اصلح مهم است و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر مشارکت حداکثری، حضور مردم در این شرایط در انتخابات پاسخ منفی به شعاری است که مدام تکرار می شود که «مشکل اقتصادی ناشی از تحریم است، علت تحریم مقاومت ضداستکباری و تسلیم نشدن در مقابل دشمن است، پس راه حل آن زانو زدن در مقابل دشمن و پشت سر دشمن حرکت کردن است». اما هرکجا که ما نرمش بیشتری از خود نشان دادیم، دشمن شدت عمل بیشتری نشان داده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا امروز ریشه فرهنگی و زبان مشترک ما با برخی از کشورهای منطقه از جمله افغانستان دستخوش چالش های قومیتی از سوی کشورهای غربی و عربستان شده و ما را متهم به ایرانی گری می کنند، افزود: تجربه بنده در مدت کوتاهی که در دانشگاه کابل تدریس کردم برای خودم بسیار جالب بود. چیزی که در آن دوره برای من مشهود بود اولین محوریت شرارت در این کشور، عربستان بود که برای مقاصد خود اعتبارات زیادی را هزینه می کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین اظهار کرد: اما آنچه این فضا را قابل تحمل می کرد، ارادت خاصی بود که مردم افغانستان به ایرانی ها داشتند و به همین نسبت حتی اقوامی که با ما همراه نیستند نیز از عربستان بیزار بودند. این ارادت خاص مردم افغانستان را می شد از عکس فوتبالیست های ایرانی در منازل آنها دانست. البته نمی توان مخالفین با ایرانیان را که تعداد کمی بودند نادیده گرفت که تاثیر تبلیغات سوء از سوی آمریکایی ها و عربستان در افغانستان است.

دکتر مشهدی در ادامه تصریح کرد: مردم افغانستان ارادت ویژه ای به مقام معظم رهبری دارند و آرزوی داشتن شخصیت قوی و محبوبی همچون رهبر انقلاب را برای رهایی افغانستان از شرایط کنونی دارند. آنها معتقدند فریاد مرگ بر آمریکا که در کشور ایران به راحتی بر می خیزد حاصل زعامت رهبری مقتدر است که نشان از استقلال ایران دارد.

وی با اشاره به تبلیغات سوء در خصوص ایران، از سوی عربستان و آمریکا در رسانه های این کشور گفت: متاسفانه تبلیغات سوء در این زمینه بسیار است و ایران مدام بعنوان یک کشور متعارض به مردم و فرهنگ افغانستان معرفی می شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها