خبرهای داغ:
رییس مجمع نمایندگان خوزستان:

دلیل اختلال در رای گیری الکترونیکی، تاخیر در رسیدن کارت‌های الکترونیکی است

۳۰ درصد شعب الکترونیکی اخذ رای در شهر اهواز با اختلال روبه رو بودند و رای گیری طبق روال دوره‌های گذشته به صورت دستی در حال انجام است.
کد خبر: ۹۳۵۱۹۱۱
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
رییس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به اختلال در برگزاری انتخابات الکترونیکی در شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در ابتدای رای گیری الکترونیکی ایرداتی در برخی شعب اخذ رای وجود داشت و این مشکلات همچنان در تعدادی از شعب اخذ رای وجود دارد که امکان رای گیری الکترونیکی در آن‌ها وجود نداشت و رای گیری به صورت دستی در حال انجام است. 

وی دلیل اشکال در رای گیری الکترونیکی را به دلیل تاخیر در رسیدن کارت‌های الکترونیکی بیان کرد.

حسینی با بیان اینکه تا ساعت ۱۴ امروز هنوز ۳۰ درصد شعب الکترونیکی اخذ رای در شهر اهواز با اختلال روبه رو بودند ادامه داد: با استانداری و فرمانداری صحبت کردیم که قول دادند این مشکل به زودی برطرف شود.

وی با بیان اینکه آمادگی لازم در مجریان در این زمینه وجود نداشت، اضافه کرد: تلاش برای برطرف کردن مشکل رای گیری الکترونیکی در حال انجام است.

وی گفت: مشکلاتی که در رای گیری الکترونیکی وجود دارد، خللی در فرآیند رای گیری و شمارش آرا و انتخابات ایجاد نمی‌کند و رای گیری طبق روال دوره‌های گذشته به صورت سنتی در حال انجام است.

بر اساس این گزارش، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خرداد به صورت همزمان درحال برگزاری است.

سه میلیون و ۶۳۵ هزار و ۶۳۵ نفر در خوزستان واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند که ۹۷ هزار و ۱۲۹ نفر آن‌ها رای اولی است.

ستاد انتخابات کشور، همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی را برای رای دهندگان ضروری اعلام کرده و از آن‌ها درخواست کرده است که هنگام مراجعه به شعب، خودکار شخصی و ماسک به همراه داشته باشند.

انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز در خوزستان قرار بود برای نخستین بار، همزمان با کلانشهرها، به صورت تمام الکترونیکی انجام شود، اما انتخابات الکترونیکی با مشکل فنی روبه رو شده و تعدادی از شعب به صورت دستی انتخابات را انجام دادند.

نجاتی رییس ستاد انتخابات خوزستان پیش از این گفته بود: ۲ هزار و ۲۰۰ صندوق اخذ رای الکترونیکی برای اهواز پیش بینی شده است که از این تعداد، ۵۳۷ شعبه شهری مستقر می‌شوند و ۵۱۶ شعبه ثابت و ۲۱ شعبه سیار خواهند بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها