رئیس ستاد انتخابات کشور آمار اولیه انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم را اعلام کرد و بر این اساس آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری است.
کد خبر: ۹۳۵۲۰۷۵
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
به گزارش  خبرگزاری بسیج، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور آمار اولیه انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم را اعلام کرد.

عرف با بیان اینکه بر اساس تنظیم بیش از ۹۰ درصد صورتجلسه‌ها ۲۸ میلیون و ششصد هزار نفر در این حماسه مشارکت کرده‌اند، گفت: شمارش و تجمیع آرا در شعباتی است که تا بامداد مشغول کسب آرا بوده اند و اولیه است.

وی ضمن اعلام آرای کاندیدا‌ها گفت: آقای سیدابراهیم رئیسی با بیش از ۱۷ میلیون و هشتصد هزار رای، محسن رضایی با بیش از ۳ میلیون و سیصد هزار رای، آقای عبدالناصر همتی با بیش از دو ملیون و چهارصد هزار رای، آقای سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی با بیش از یک میلیون رای مجموع آرا را تا این لحظه کسب کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در مورد اینکه چرا آمار بصورت دقیق اعلام نشده است، گفت: هر لحظه تجمیع آرا در حال انجام است و  وقتی نهایی شد آقای وزیر کشور طی یک مراسم رسمی آمار نهایی را اعلام می‌کنند.

عرف در مورد نتیجه دیگر انتخابات ۲۸ خرداد تاکید کرد: تمام ظرفیت مان را برای تجمیع آراء ریاست جمهوری گذاشتیم و همانطور که قبلاً گفتیم قرار شد اول آراء ریاست جمهوری را تجمیع کنیم، بعد در تهران وارد خبرگان و مجلس و سپس شورا‌ها شویم؛ اما استان‌ها و شهرستان‌هایی که کار ریاست جمهوریشان را تمام کرده‌اند کار شورا‌ها را آغاز کردند و، چون واحد شهرستانی هستند در خود شهرستان‌ها و استان‌ها آن را اعلام می‌کنند  و ضرورت اعلام نهایی ملی ندارد.
ارسال نظرات