خبرهای داغ:
انتخابات ایران، عرصه شکوه و اقتدار ملی؛

مردم میدان، میدان دار انتخابات شدند

ملت آگاه و بیدار ایران اسلامی با حضور پررونق و همگانی خود در روز انتخابات پای صندوق های رأی، به نمایندگی از «مرد میدان» میدان دار شدند.
کد خبر: ۹۳۵۲۳۴۱
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷

خبرگزاری بسیج:انتخابات ازجمله مولفه های تمایز نظام های مردم سالار از دیگر نظام ها و از شاخصه های مهـم ارزیابی و کیفیت عملکرد این گونه نظام ها است. ازاین رو انتخابات از جهات مختلـف و ازجملـه از نظر کیفیت برگزاری، نهاد مجری، مجریان، نظارت و ناظران و چگونگی اجـرا و نظـارت، همـواره مورد توجه اقشار مختلف جامعه بـوده اسـت.

در برگزاری انتخابات عناصر و عوامل متعددی نقش آفرینی می کنند که نقش و اهمیت هر عنصر و عامل تابع مقتضیات و ماهیت نظام انتخابات است. با آنکه از ایام باستان، گاهی نشانه‌هایی از دخالت مردم در گزینش مسوولا‌ن به چشم می‌خورد، لکن باید گفت اساس اندیشه‌ای که فن گزینش را به عنوان موجه ‌ترین و مشروع‌ترین ابزار وصول به قدرت و همچنین رایج‌ترین شیوه اعمال اراده مردم قرار دهد، امری جدید است.

قرن ها گذشته تا بشر امروزی به این نتیجه رسیده که برای داشتن یک زندگی اجتماعی سالم در کنار هم نوعان خود باید در قالب اجرای قوانینی که دولت ها طرح و وضع می کنند، زندگی کند. لذا انتخاب نوع حکومت در بسیاری جوامع با نظر و انتخاب مردم است.

در ایران اسلامی نیز پس از ظهور انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و با انتخاب ملت، نوع حکومت، «جمهوریت» و «اسلامیت» بوده و در طول ۴۲ سال از عمر انقلاب، هر چهار سال یکبار مردم در انتخابات ریاست جمهوری حضور یافته و بر ادامه جمهوریت و فرد اداره کننده این حکومت رأی می دهند.

۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، مردم ایران اسلامی در مقابل دیدگان جهانیان، با حضور در پای صندوق های رأی، اولین انتخابات قرن را تبدیل به حماسه و جریانی امیدآفرین کردند که نشان از فهم سیاسی ملت است.

بی شک این انتخابات به لحاظ اهمیت و جایگاه، پس از طی دوران سختی که بر ملت گذشت، خلق حماسه ای بزرگ و ماندگار در تاریخ کشورمان را به ثبت رساند. لذا نیازمند نگاه نو و تفکری جدید برای تحول در فضای کشور با مدیری کارآمد، با کفایت، باایمان، عدالتخواه و پاکدست با عملکردی جهادی انقلابی است تا هم در عرصه بین المللی و هم در عرصه داخلی به سمت نگاهی روشن و ایجاد رفاه نسبی برای مردم پیش رویم.

۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰، در حالی بعنوان حماسه ای ماندگار یاد می شود که فراخوان بدخواهان نظام جمهوری اسلامی در طیف گسترده ای از رسانه های وابسته به این بدخواهان، هرروز بارها و بارها منتشر می شد تا با سواستفاده از مشکلات موجود در داخل کشور، مردم را از رفتن به پای صندوق های رأی بازدارند که این امر بازتاب گسترده ای در سطح جهان داشت.

مهمترین پیام مشارکت مردمی در انتخابات ۱۴۰۰، خواسته مردم مبنی بر حکومتی بر مبنای اسلام و جمهوریت است که پاسخ محکمی از سوی مردم به دست اندازی ها و فتنه جویی های رسانه های بی هویت غربی و اربابان آنهاست. اینکه مردم با تبعیت از ولایت فقیه و حفظ حرمت خون های پاکی که برای به ثمر رساندن انقلاب بر زمین ریخته شده، پی از ۴۲ سال همچنان حیات را بر پیکرهٔ تنومند انقلاب جاری می سازد، هنوز در هیچ کجای جهان و برای هیچ مدل از حکومت های عالم، تجربه نشده و این همان انقلاب خمینی کبیر است.

این حضور و مشارکت با توجه به شرایط خاص کرونایی حاکم بر جهان به ظهور رسید که نشان از هم افزایی بالا در تمام بخش های اجرایی است تا فضایی سالم برای بهترین مردمی جهان را فراهم آورند.

مقام معظم رهبری فرمودند؛ «بنده اصرارم بر حضور حدّاکثری و عمومی ملت ایران به‌خاطر این است که می‌بینم و میدانم که حضور یکپارچه‌ی مردم، حضور پرشوق و امیدوارانه و قدرتمندانه‌ی مردم موجب می‌شود که دشمن مأیوس بشود؛ وقتی دشمن مأیوس شد، کارآیی خود را از دست خواهدداد.»«۱۳۹۲/۰۳/۲۲» و ملت ولایی ایران در لبیک به منویات رهبر فرزانه خود، در واقع این پیام را به تمام جهان مخابره کردند که «ما برای استقلال و آزادی و جمهوریت و اسلامیت خون دادیم تا اختیار به اجنبی ندهیم»

ملت آگاه و بیدار ایران اسلامی با حضور پررونق و همگانی خود در روز انتخابات پای صندوق های رأی، به نمایندگی از «مرد میدان» میدان دار شدند.

*سهیلا عظیمی، فعال رسانه

ارسال نظرات
پر بیننده ها