خبرهای داغ:

اهدای عضو جوان ۳۸ ساله جان سه بیمار را نجات داد

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: با فداکاری خانواده ایثارگر مرحوم علیداد عبدالهی و رضایت به اهدای عضو این جوان ۳۸ ساله، سه بیمار نیازمند دریافت عضو جان دوباره‌ای گرفتند.
کد خبر: ۹۳۵۲۳۵۲
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

مجتبی کلانتر رئیس دانشکده علون پزشکی شوشتر اظهار کرد: با رضایت خانواده مرحوم علیداد عبداللهی برای اهدای اعضای بدن این جوان ۳۸ ساله که بر اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شد، ۳ بیمار دریافت کننده عضو از خطر مرگ نجات یافتند.

وی افزود: این جوان ۳۸ ساله به دنبال تصادف در ۲۴ خرداد ماه با افت هوشیاری به بیمارستان خاتم الانبیا (ص) اعزام شد و پس از انجام اقدامات مراقبتی و درمانی، بیمار تحت جراحی قرار گرفته و در بخش مراقبت های ویژه بستری شد.

وی بیان کرد: متاسفانه به دنبال پایین آمدن سطح هوشیاری و پس از انجام تست‌های تشخیصی، مرگ مغزی بیمار محرز گردید.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته پس از جلساتی که با خانواده بیمار انجام شد، این خانواده فداکار در عملی خالصانه و انسان دوستانه بدون هیچگونه چشم‌داشت مالی، به اهدای اعضای فرزند خود برای نجات جان بیماران در انتظار پیوند رضایت دادند که بیمار برای برداشت ارگان و جراحی‌های پیوند به بیمارستان گلستان اهواز اعزام شد.

وی همچنین گفت: خانواده زنده یاد علیداد عبدالهی با اهدای کبد به یک خانم ۴۰ ساله و دو کلیه به دو مرد ۴۰ ساله و ۲۴ ساله، به آنان زندگی دوباره بخشیدند.

انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها