خطر افزایش کرونا بیخ گوش البرز/افزایش آمار بیماری در استان‌ها دیگر

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: روند بیماری کرونا در البرز همچنان ثابت است که در این مرحله احتمال انتشار ویروس دلتای هندی با مقاومت چند برابری کشور را تهدید می کند.
کد خبر: ۹۳۵۲۶۸۱
|
۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز، در جمع اصحاب رسانه که در بستر فضای مجازی صورت گرفت، با اشاره به روند ثابت بیماری کرونا در استان البرز، گفت: هم اکنون ۵۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند و در شبانه روز گذشته ۶ نفر جان خود را بر اثر کرونا  از دست دادند و روند بیماری فعلا در استان البرز ثابت است.

خطر افزایش کرونا بیخ گوش البرز/افزایش آمار بیماری در استان‌ها دیگر

وی با تاکید بر لزوم استمرار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزود: از استان‌های دیگر اخباری می‌رسد که میزان ابتلا و مراجعه بیماران سرپایی درحال افزایش است، همچنین با توجه به اینکه موضوع سرایت ویروس هندی و مقاومت آن در مقابل افرادی که  واکسن زدند و یا قبلا به بیماری مبتلا شدند، مطرح است و امکان ابتلای مجدد این افراد وجود دارد، رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله ماسک  زدن و فاصله اجتماعی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسئول در ادامه انتشار ویروس جدید روسی را تکذیب کرد و گفت:  لغو پروازهای روسیه به دلیل انتشار ویروس جدیدی نیست؛ اما با توجه به اینکه بیماری در کشور روسیه در حال افزایش است، تمهیدات لازم  برای جلوگیری از انتشار و افزایش مجدد ویروس در کشورمان از سوی ستاد ملی کرونا  اعمال می شود.

وی در خصوص تزریق دُز دوم واکسن کرونا، بیان کرد: کسانی که دُز دوم را تزریق نکردند بر اساس آنچه در پشت کارت هایشان درج شده به مراکز مربوطه که دُز اول واکسن را تزریق کردند مراجعه کنند و هیچ مشکلی برای تامین واکسن وجود ندارد.

انتهای پیام/ف

ارسال نظرات
پر بیننده ها