خبرهای داغ:

شهید چمران الگوی استاد انقلابی و متدین/بیانیه بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود

شاهرود_بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود به مناسبت فرارسیدن ۳١ خرداد سالروز شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۳۵۲۷۰۰
|
۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
شهید چمران الگوی استاد انقلابی و متدین/بیانیه بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، کانون بسیج اساتید این واحد دانشگاهی؛ در پیامی سی و یکم خردادماه، سالروز شهادت شخصیت علمی برجسته، کم نظیر و مجاهد خستگی ناپذیر شهید دکتر مصطفی چمران را گرامی داشت و فرارسیدن روز بسیج اساتید را به جامعه دانشگاهی تبریک گفت. متن پیام به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
۳١ خرداد سالروز شهادت دانشمند مبارز و مجاهد فرهیخته، دکتر مصطفی چمران است. عالمی عامل و مجاهدی فرزانه و مروج دین و اخلاق، که روز شهادتش روز بسیج اساتیدنام گرفته است و همین مسوولیت اساتید دانشگاه را سنگین‌تر می‌نماید. نامگذاری روزی تحت عنوان "بسیج اساتید" از اهمیت بالای معنوی و معرفتی برگرفته از خصایص و آموزه‌های شهید دکتر مصطفی چمران است که می‌تواند در آموزش جامعه دانشگاهی و هدایت جامعه به سمت ارتقای آموزه‌های اخلاقی و خصایص نیک انسانی نقش مهمی ایفا کند.
اگر چمران را به عنوان آمیزه‌ای از توحیدمداری و دیانت، بصیرت و آگاهی اجتماعی، توانمندی و اعتلای علمی، اخلاق محوری و احساس مسئولیت توأم با مجاهدت خالصانه و صادقانه و در یک کلمه «الگوی استاد انقلابی و متدین» بدانیم، سالروز شهادت این شهید بزرگوار فرصتی مجدد در بازخوانی بایسته‌های یک استاد بسیجی و انقلابی است.
استاد بسیجی عنوانی است کوتاه، برای فهرست بلندی از فضایلی که بایست یک عالم عامل بدان آراسته باشد، روشنگری که بدون چشم‌داشت از خلق مداوم در پی ترسیم کلمه و مسیر حق است، امیدآفرینی که سدی مقاوم در مقابل هجمه هویت زدای غرب و شرق است و مبارزی که مدادش مؤید دماء شهداست.
۳۱ خرداد برای همه اساتید دانشگاه فرصتی است برای بازخوانی مجدد از آن‌چه که بایست و آن‌چه که هستیم. تذکری دوباره بر آن‌چه که باید کارخانه آدم‌سازی برای شکل‌دهی تحولی بزرگ در عصر جدید ایجاد کند.
تکوین تمدن اسلامی در عصر جدید نیازمند تولید نظریه‌های جدیدی است که بتواند پلی باشد بین ارزش‌های توحیدی و الزامات عملی اداره جامعه. حل مشکلات واقعی جامعه در عصر حاضر با استفاده از نسخه‌های عالمانه بومی ضرورتی است برای رفع مشکلات نظام اسلامی در عرصه کارآمدی. گذار از مرحله شکل‌دهی دولت اسلامی در چشم‌انداز تمدنی مستلزم نقش‌آفرینی اساتید با رویکرد حل مسأله و پاسخگویی به نیاز‌های علمی، پژوهشی و فناورانه است. بر این اساس، استاد بسیجی بایست اولویت و تمرکز خود را در ایفای رسالت انقلابی خود بر توسعه ظرفیت و توانمندی علمی و فناورانه با هدف ارتقای کارآمدی و پاسخگویی به نیاز‌های پیش رو بنا نهاده باشد. بر اساس تأکید اخیر رهبر معظم انقلاب بر لزوم «تحول در امور مختلف کشور با پشتوانه فکری و نظری مناسب»، این تحول بدون نقش‌آفرینی اساتید انقلابی و بسیجی میسر نخواهد بود. امیدآفرینی و ایجاد انگیزه در لایه‌های مختلف جامعه برای شکل‌دهی جریانی اجتماعی جهت ایجاد تحول در عرصه‌های مختلف کشور، جز با سکانداری اساتید متعهد و معتقد امکان پذیر نخواهد بود.
کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود پیروزی مقتدرانه ملت شریف ایران را در انتخابات سرنوشت ساز ٢٨ خرداد و شکست مفتضحانه پروژه تحریم انتخابات را به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور منتخب آیت الله دکتر رئیسی و همه ملت عزیز و سرافراز ایران تبریک می‌گوید و با تاسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، بر یکپارچگی در بدنه اساتید انقلابی برای شکل‌دهی حرکتی منسجم و اجتناب از ایجاد رخنه در صفوف اساتید متعهد و معتقد به انقلاب تاکید می‌کند و آن را ضرورتی برای موفقیت در دستیابی به رسالت بسیج اساتید می‌داند.
کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار دکتر مصطفی چمران، فرا رسیدن روز بسیج اساتید را به استادان بسیجی خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تبریک می‌گوید و با تأکید بر ضرورت بازخوانی مستمر نقش و جایگاه استاد در تراز انقلاب اسلامی، همه اساتید انقلابی دانشگاه را به وحدت حول کلمه حق و ولایت الهی و همفکری و همکاری به منظور ایجاد پشتوانه فکری و نظری در راستای نیل به تمدن نوین اسلامی فرا می‌خواند و ضمن گرامی داشت روز بسیج اساتید و قدردانی از همراهی اساتید انقلابی واحد شاهرود در اقدامات سال گذشته این تشکل و به اقدامات روشنگرانه در انتخابات سرنوشت ساز ٢٨ خرداد، بار دیگر بر عهد خود در تقویت و رشد جریان فرهنگ ساز اساتید انقلابی به منظور دستیابی به دانشگاه ایده آل انقلاب اسلامی تأکید می‌کند و آحاد اساتید را به نقش‌آفرینی عمومی و تخصصی در راستای رفع نیاز‌های کلیدی جامعه فرا می‌خواند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار