انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور در کانون توجه رسانه‌های غربی قرار دارد. روزنامه گاردین در این‌باره نوشت: پیروزی رئیسی، زمینه را برای اجماع داخلی درباره اصلاحات گسترده‌تر فراهم می‌کند و ایران را در موضع قوی‌تری در دیپلماسی بین‌المللی قرار می‌دهد.
کد خبر: ۹۳۵۲۷۲۳
|
۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، خبرگزاری دویچه‌وله آلمان نیز نوشت: پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران با توجه به نظرسنجی‌ها غافلگیرکننده نبود. رئیسی می‌گوید: به برجام پایبند است البته با شرایط ایران نه آمریکا. پایگاه شبکه چینی سی‌جی‌تی‌ان چین نیز در تحلیلی نوشت: برخلاف آنچه رسانه‌های بزرگ غربی مدعی هستند، انتخابات ۱۸ ژوئن در ایران، پیامد‌های مهمی نه تنها برای ایران بلکه برای همسایگان خواهد داشت و می‌تواند اثر تعیین‌کننده‌ای در شکل دادن به توازن قدرت، مناقشه‌های جاری در سوریه و یمن و برجام داشته باشد.

سایت آمریکایی «ووکس» نیز درباره پیروزی رئیسی نوشت: «او منتقد سرسخت و جدی غرب است». انتظار نمی‌رود سیاست ایران را در قبال آمریکا به‌طور اساسی تغییر دهد. او به رهبری وفادار است. «هالی داگرس» تحلیلگر در اندیشکده «شورای آتلانتیک» می‌گوید: «اکنون سیاستمداران ایرانی به آمریکا اعتماد ندارند. رئیسی در مناصبی قرار داشته که او را اکنون دومین مقام قدرتمند ایران خواهد کرد. او در حوزه سیاست خارجی منتقد شدید غرب است». «ووکس» در ادامه می‌افزاید: کارشناسان معتقدند ماموریت اصلی رئیسی کمک به رهبری برای محقق شدن گام دوم انقلاب اسلامی است که چشم‌انداز ترسیم شده رهبری ایران برای آینده آن کشور است. رهبری خواستار ایجاد تغییرات در ساختار سیاسی ایران برای کسب اطمینان از تداوم مسیر انقلاب در میان نسل‌های بعدی ایران است.

ارسال نظرات