خبرهای داغ:

اثرات گرمازدگی و راه های مقابله با آن

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان اثرات خطر گرمازدگی را در روزهای پیش رو تشریح کرد و راهکارهایی را برای پیشگیری از آن ارائه داد.
کد خبر: ۹۳۵۲۷۵۶
|
۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

سید محمد علوی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: ساعات اوج تابش آفتاب و گرما به طور کلی از بعد از ۱۱ صبح آغاز و تا چهار بعد از ظهر ادامه می‌یابد که باید تا حد امکان در این ساعات از منزل خارج نشد.

وی افزود: اما در شرایط اضطرار و برای انجام کارهای ضروری اوقاتی وجود دارد که برخی افراد مجبور هستند که در معرض گرما و آفتاب قرار بگیرند که در این مواقع بهتر است تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب اجتناب شود.

علوی عنوان کرد: در فصل تابستان باید لباس‌های گشاد، سبک و رنگ سفید یا روشن پوشیده شود؛ همچنین توصیه می‌شود که دوش آب سرد گرفته شود زیرا جاری شدن آب روی بدنی که در معرض آفتاب قرار گرفته است می‌تواند به کاهش دمای آن کمک کند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: همچنین استفاده از کمپرس آب سرد و حوله‌های سرد و مرطوب در نواحی گردن، مچ دست، کشاله ران و زیر بغل باعث کاهش درجه حرارت بدن می‌شود.

علوی بیان کرد: آفتاب‌سوختگی توانایی بدن را برای خنک شدن تحت تأثیر قرار می‌دهد که استفاده از کلاه لبه‌دار در شرایط تابیدن آفتاب نیز می‌تواند فرد را از آفتاب‌سوختگی محافظت کند؛ همچنین باید از کرم‌های ضد آفتاب با محافظت ۳۰ درصد به بالا و عینک آفتابی استفاده شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در صورت امکان باید کارها در ساعات خنک انجام شود؛ همچنین در ساعات بسیار گرم روز و روزهای شرجی باید از ورزش شدید خودداری شود و به جای آن پیش از طلوع یا پس از غروب آفتاب این کارها انجام شود.

وی بیان کرد: همچنین باید کارها با آهستگی انجام شود و در صورت احساس تنگی نفس یا تپش قلب کارها متوقف و با اقداماتی مانند دوش آب سرد، بدن را خنک کرد.

علوی گفت: همچنین توصیه می‌شود که در اوج گرمای هوا، گروه‌های آسیب‌پذیر به ویژه مادران باردار، نوزادان و کودکان و بزرگ‌سالان بالای ۶۵ سال که نسبت به گرمازدگی آسیب‌پذیرتر هستند از منزل خارج نشوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار