خبرهای داغ:
به همت ۳۰ گروه جهادی شیراز امروز قرار است ۱۰۰ دستگاه کولر در ۳۰ محله حاشیه‌ای و محروم شیراز توزیع شود.
کد خبر: ۹۳۵۳۰۷۰
|
۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، تابستان با گرمای بی‌سابقه‌اش یکی دو روز است که مهمان مردم استان فارس و شهر شیراز شده اما گرمای هوا از نیمه اردیبهشت در این منطقه خودنمایی می‌کرد به گونه‌ای که همگان اعتراف دارند بر این موضوع که تابستان زودتر از موعد مقرر آمد.

در این گرمای کلافه‌کننده وجود سیستم سرمایشی نعمتی است که برخی به دلیل فقر از آن محروم هستند که این را با خانه‌های کوچک و فقر معیشتی اگر همراه کنیم زندگی را سخت‌تر از سخت می‌کند. در همین شیراز که همیشه آب و هوایش شهره خاص و عام بوده هستند زنان و مردان و خانواده‌هایی که به دلیل تنگی معیشت قادر به تهیه کولر یا سیستم‌های سرمایشی نیستند.

خانواده‌هایی که باید گرمای بی‌سابقه و کلافه‌کننده را به جان بخرند و شاهد گرمازدگی فرزندانشان باشند اما شرمنده از روی آنان چراکه فشارهای اقتصادی توانی برای خرید یک دستگاه کولر برای آنها باقی نگذاشته است.

اما اینجا پایان راه نیست، همیشه هستند کسانی که دست خدا می‌شوند و نسیم محبت و خدمتشان روح نیازمندان و محرومان را می‌نوازد. صحبت از گروه‌های جهادی است، برای آنان که فرقی ندارد که کی و کجا باید خدمت کنند، سیل آمده یا زلزله؛ در محروم‌ترین نقاط هستند یا در مرکز شهر، بیماری کرونا در میان است یا شرایط عادی؛ آنان خدمت بی‌منت را سرلوحه کار خود کرده‌اند.

امروز نیز به همت 30 گروه جهادی شیراز بناست 100 دستگاه کولر در 30 محله حاشیه‌ای و محروم شیراز توزیع شود. سید عبدالغفار حسینی، مسئول گروه جهادی علمدار جهاد در گفت‌وگو با تسنیم از این برنامه خبر می‌دهد و به توضیح و تشریح آن می‌پردازد.

وی در ابتدا توضیح می‌دهد که در علمدار جهاد 100 گروه جهادی دور هم جمع شدند تا همدلانه فعالیت‌های خود را منسجم کنند و بتوانند خدمت بیشتر و بهتری را به محرومان ارائه دهند.

به گفته حسینی این گروه‌ها در محلات مختلف شیراز مشغول خدمت‌رسانی هستند و در صورت لزوم فعالیتی مشترک مانند توزیع 100 دستگاه کولر را انجام می‌دهند. این جهادگر استان فارس در ادامه می‌گوید: یک سال است که این گروه‌های جهادی دور هم جمع شدند و با شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات محرومان واقعی را شناسایی می‌کنند.

به گفته حسینی ارزش ریالی این 100 دستگاه کولر 152 میلیون تومان است که همگی توسط مردم و خیرین جمع‌آوری شده است.

براساس گفته‌های مسئول گروه جهادی علمدار جهاد پس از اینکه شناسایی انجام شد، با کمک خیرین و نیک اندیشان مایحتاج مردم تهیه و بین آنها توزیع می‌شود. وی همچنین به دیگر فعالیت این گروه‌های جهادی همدل اشاره کرد که از جمله آنها ساخت 60 خانه، توزیع 124 عدد بخاری در فصل زمستان و توزیع 20 هزار بسته معیشتی در نقاط محروم استان است.

فعالیت گروه‌های جهادی مصداق خدمت خالصانه و بی‌منت است که هر جا نیاز باشد وارد عرصه شده و بی‌آنکه سودای شناخته شدن داشته باشند به رفع نیاز نیازمندان و مردم محروم می‌پردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها