مسئول بسیج حقوقدانان سپاه روح‌الله:

ضرورت افزایش دانش حقوقی مردم و جامعه/راه اندازی نهضت آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد

ایرانی گفت: آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد یکی دیگر از محورهای فعالیت بسیج حقوقدانان است که می‌توان با طنین‌انداز کردن فرهنگ صلح و سازش و به‌کارگیری خیرین و ظرفیت‌های مردمی اقدامات خوبی انجام داد.
کد خبر: ۹۳۵۳۱۴۳
|
۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ محمد  ایرانی مسئول بسیج حقوقدانان سپاه روح‌الله در دیدار با رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: یکی از مشکلاتی که در حجم زیاد پرونده‌های قضایی دیده می‌شود سطح پایین آگاهی و نبود دانش حقوقی مردم است که نیاز است افزایش پیدا کند و تلاش همه‌جانبه می‌طلبد.

ایرانی اظهار کرد: طرح هر مسجد یک حقوقدانان یکی از اقدامات بسیج حقوقدانان در این راستا بود که قبل از کرونا به شکل حضوری در مساجد انجام می‌شد و بعد از کرونا به روش‌های دیگر ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: ترافیک عظیم پرونده‌های قضائی و عدم نتیجه گرفتن که در نهایت موجب نا امیدی و سردرگمی مردم می شود مهمترین نتیجه نبود و کمبود دانش آگاهی است که اگر در راستای ارتقای دانش و فرهنگ حقوقی جامعه گام برداشته شود بسیاری ازمشکلات حل خواهد شد.

مسئول بسیج حقوقدانان سپاه روح الله بیان کرد: حضور در بین مردم بهترین روش برای تقویت و افزایش دانش حقوقی مردم و جامعه است و نیاز است یک فرهنگ سازی مطلوب در این راستا انجام شود.

ایرانی افزود: در شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا رسانه ها و خصوصاً صداوسیما بسیار می‌توانند در این راستا نقش‌آفرینی کنند و لذا می‌طلبد مشارکت همه‌جانبه در این خصوص اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه نهضت آموزش همگانی با جدیت در دستور بسیج حقوقدانان قرار دارد گفت: در این راستا با برنامه‌ها و مشارکت دستگاه‌های متولی نقش‌آفرینی می‌کنیم.

مسئول بسیج حقوقدانان سپاه روح‌الله خاطرنشان کرد: آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد یکی دیگر از محورهای فعالیت بسیج حقوقدانان است که می‌توان با طنین‌انداز کردن فرهنگ صلح و سازش و به‌کارگیری خیرین و ظرفیت‌های مردمی اقدامات خوبی انجام داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات