بهره مندی 256 فرزند مددجوی تهرانی از تسهیلات نظام‌وظیفه

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از بهره مندی 256 فرزند مددجوی تحت حمایت از تسهیلات نظام وظیفه در سال 1399 خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست سال 1400 نیز 40 فرزند مددجو از تسهیلات نظام وظیفه برخوردار شده است.
کد خبر: ۹۳۵۳۱۴۹
|
۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد،سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه توانمند سازی خانواده های تحت حمایت یکی از اولویت های کاری کمیته امداد است، گفت: تسهیلات نظام ‌وظیفه در جهت توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت  این نهاد با همکاری سازمان نظام وظیفه ارائه می شود.

وی با بیان اینکه در سال 1399، 256 فرند ذکور خانواده های تحت حمایت از تسهیلات نظام وظیفه بهره مند شده اند،بیان کرد: از این تعداد  110 نفر از معافیت، 114 نفر کاهش تعرفه معافیت ،14 نفر گواهی حمایت و 18 نفرانتقال به محل سکونت بوده است.

پرپنچی، ادامه داد: در سه ماهه نخست سال 1400 نیز 40 فرزند ذکور خانواده های تحت حمایت از تسهیلات نظام وظیفه بهره مند شده اند که از این تعداد 16 نفر از معافیت، 16 نفر کاهش تعرفه معافیت، 3 نفر گواهی حمایت و 5 نفر انتقال به محل سکونت داشته اند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه اجرای طرح معافیت سربازی از سال ۸۲ در این نهاد اجرایی شده است، بیان کرد: بر اساس قانون یکی از پسران زنان سرپرست خانوار و یا تنها فرزند پسر خانواده‌های تحت حمایت که سه خواهر دارد، می‌توانند از خدمت سربازی معاف شوند.

وی،تصریح کرد: معافیت از خدمت سربازی در جهت توانمندسازی خانواده های تحت حمایت انجام می شود تا زمینه کمک به امرار و معاش خانوادهای نیازمند فراهم شود، معاف شدن فرزند ذکور خانواده و دریافت تسهیلات اشتغال یکی از معیارهای خروج مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد است.

پرپنچی،یادآور شد: برای آن گروه از فرزندان خانواده‌های تحت حمایت که از تسهیلات معافیت سربازی برخوردار شده‌اند، دوره‌های مهارت‌آموزی برگزار و از دو طریق اعطای تسهیلات به‌منظور راه‌اندازی کسب و کار و یا کاریابی و معرفی به کارفرما زمینه اشتغال آنان فراهم می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات