خبرهای داغ:

قرارگاه رفع محرومیت در استان خوزستان فعال می‌شود

استاندار خوزستان با اشاره به فعالیت قرارگاه محرومیت زدایی در استان گفت: ۱۰ شهرستان اسم در وضعیت محروم قرار دارد و برای توسعه این مناطق نیاز به همکاری نهاد‌های انقلابی داریم.
کد خبر: ۹۳۵۳۱۵۲
|
۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست قرارگاه محرومیت‌زدایی خوزستان در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: هدف از تشکیل قرارگاه، کاهش بروکراسی‌های اداری و رسیدگی به مصوبات جلسات شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها است. در این زمینه باید جلسات کمیته‌های زیرمجموعه قرارگاه به صورت هفتگی تشکیل شود و برای هر کمیته، حداقل ماهانه یک جلسه به صورت کلی داشته باشیم.

وی افزود: اینکه همه این جلسات کارگروه‌ها و ستاد اجرایی به صورت مشترک برگزار شود، خود یک بروکراسی اداری است و باید جلسات کارگروه‌ها به صورت جداگانه برگزار شود.

استاندار خوزستان گفت: حدود ۱۰ شهرستان خوزستان رسما جزو شهرستان‌های محروم هستند و مشکلات متعدد آب و فاضلاب دارند. در قرارگاه محرومیت‌زدایی باید روی مصوبات شهرستانی تمرکز شود و برنامه‌های کلان ملی و استانی دستگاه‌های اجرایی نیز باید در این قرارگاه مورد بررسی قرار گیرد و موانع شناسایی و رفع شوند.

سلیمانی‌دشتکی عنوان کرد: نظارت، همراهی و تسریع در اجرای مصوبات در شهرستان‌ها و رفع بروکراسی‌های اداری از جمله وظایف کمیته‌های قرارگاه رفع محرومیت‌زدایی استان خوزستان است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی با ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و بنیاد برکت جلساتی برگزار کنند، زیرا این ستاد‌ها خود قرارگاه‌های عملیاتی هستند که باید از ظرفیت آن‌ها برای استان خوزستان بهره ببریم. با گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی نیز جلساتی تشکیل شود تا بتوانیم موانع و مشکلات را حل کنیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در سطح ملی توجه خوبی به خوزستان می‌شود و اگر برنامه‌ریزی داشته باشیم می‌توانیم به خوبی کار کنیم، گفت: هدف از تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی در خوزستان، حل مشکلات است. با توجه به اینکه وسعت خوزستان زیاد است و امکانات و بودجه مناسبی در استان خوزستان وجود دارد، به خوبی می‌توانیم کار کنیم.

سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: دو طرح بسیار خوب در کشور داشتیم که اگر درست اجرا می‌شدند، شاهد تحول در بخش مسکن و معیشت مردم بودیم. یارانه‌ها و مسکن مهر طرح‌های بسیار خوبی بودند که به خوبی اجرایی نشدند. یارانه از اصل خود دور شد و طرح مسکن مهر نیز به هدف خود که خانه‌دار شدن قشر ضعیف جامعه بود، نرسید.

وی با بیان اینکه مساوات، عدالت نیست؛ گفت: در بحث ساخت و ساز مسکن در بندر ماهشهر همان راهی رفته شده که طرح یارانه‌ها و مسکن مهر رفته است. هدف ما در طرح بازسازی خانه‌های بندر ماهشهر، خانه‌دار شدن مردم است، اما با توجه به هزینه ساخت و ساز مسکن و تسهیلاتی که ارائه می‌شود، امکان این امر میسر نیست.

استاندار خوزستان با اشاره به پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور ۳۰۰ میلیارد تومان به جمع‌آوری آب‌های سطحی اختصاص داده و آن را به وزارت نیرو ابلاغ کرده بود. در این زمینه پیگیری‌هایی انجام شد تا این اعتبار به شهرداری اختصاص یابد.

سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: مدیریت بحران و سازمان برنامه و بودجه خوزستان در حال پیگیری و تعریف سازوکار‌هایی هستند تا این اعتبار به شهرداری اختصاص یابد و مراحل این کار در حال طی شدن است.

وی با اشاره به مشکلات فاضلاب اهواز افزود: تا پایان سال مالی که تیرماه است، باید قراردادی برای اجرای طرح‌های فاضلاب اهواز منعقد شود، اما هنوز این قرارداد برای ترک تشریفات در سازمان برنامه و بودجه است. قرار است در هفته آینده این مساله پیگیری شود تا بتوانیم پیش از پایان سال مالی، قرارداد را منعقد کنیم و در غیر این صورت، ۵۰ میلیون یورو اعتبار در نظر گرفته شده برای فاضلاب اهواز از بین می‌رود.

استاندار خوزستان افزود: این طرح باید به سرعت و بر اساس ترک تشریفات قراردادش، منعقد شود و اگر این قرارداد منعقد نشود، اعتباری که برای فاضلاب اهواز در نظر گرفته شده از بین می‌رود.

انتهای پیام
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار