خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: آمار ابتلا به کرونا در استان‌های جنوبی کشور درحال افزایش است، خطر اصلی شیوع نوع دلتا کرونا ویروس است.
کد خبر: ۹۳۵۳۱۵۳
|
۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
فرهاد ابول نژادیان در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در اهواز، اظهار داشت: در استان‌های جنوبی کشور شاهد افزایش تعداد ابتلا و درگیری با ویروس کرونا هستیم که با این شرایط باید خود را برای وضعیت قرمز جدیدی آماده کنیم.

وی افزود: خطر اصلی شیوع نوع جهش یافته یا متاسیون یافته این ویروس موسوم به دلتا کرونا است که بسیار خطرناکتر است که اگر شرایط به همین صورت ادامه پیدا کند شاهد یک پیک جدید بسیار گسترده‌تر و پیچیده‌تر از پیک قبلی کرونا در استان‌های جنوبی کشور از جمله خوزستان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان داشت: با توجه به افزایش آمار ابتلا به کرونا در استان‌های جنوبی کشور و به ویژه نگرانی از شیوع گونه خطرناک دلتا کرونا ویروس؛ از هم استانی‌های ارجمند خوزستانی درخواست دارم ضمن اهتمام ویژه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از هرگونه مسافرت به مناطق جنوبی و جنوب شرقی کشور پرهیز کنند.

به گزارش بسیج فرهاد ابول نژادیان روز گذشته نیز از کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به شدت انتقاد کرد و گفت: عادی انگاری و کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی درحالی که شبکه بهداشت استان، تمرکز خود را بروی واکسیناسیون قرار داده است، چالشی بسیار سنگین و خطرناک خواهد بود.

وی در ادامه بیان داشت: اینکه مردم احساس میکنند شرایط عادی شده است و محدودیت‌ها باید کاهش پیدا کنند، تصوری بسیار غلط و خطرناک است، زیرا در هر دوره پیک کرونا ما شاهد نوع جهش یافته از این نوع ویروس بودیم که خروج از بسیار هزینه بردار بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان داشت: با وجود این افزایش میزان ابتلا در استان‌های جنوبی، نگرانی از شیوع نوع جهش یافته درم قابل کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان، ما به زودی شاهد بازگشت مجدد محدودیت‌ها کرونایی در استان خواهیم بود.

انتهای پیام
ارسال نظرات
پر بیننده ها