خبرهای داغ:
همدان- مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: انتخابات آغاز راه بزرگی است که پیش رو داریم و آغاز گام دوم انقلاب با اولین دولت گام دوم انقلاب است.
کد خبر: ۹۳۵۳۱۷۷
|
۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱
انتخابات آغاز گام دوم انقلاب با اولین دولت گام دوم انقلاب است/ سواد رسانه‌ای مردم بالا رفته استبه گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر حسن رحیمی روشن در همایش بزرگداشت روز بسیج اساتید ضمن گرامیداشت شهادت دکتر چمران و تبریک میلاد امام رضا (ع)، اظهار داشت: بسیج اساتید به عنوان یکی از اقشار چندگانه بسیج جایگاهی است که نخبگان در اینجا جمع شدند و در این قشر می‌توانند مؤثرترین قشر بسیج مستضعفین باشند.

وی با بیان اینکه امروز در کشور مأموریت بسیج در همه اقشار متفاوت با دهه‌های گذشته است، افزود: در انتخابات اخیر مشاهده کردیم که اوضاع از چه قرار بود و عرصه جنگ و عرصه میدان چگونه تغییر یافته است؛ بدون شک در این مسیر، یک دولت انقلابی، پای کار و ضد فساد در ۴۰ سال گذشته روی کار آمد.

مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در خصوص نقش بسیج گفت: بسیج به عنوان حافظ و پاسدار انقلاب و به عنوان پیاده نظام انقلاب وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند چرا که تازه اول کار است، و انتخابات آغاز راه بزرگی است که پیش رو داریم و آغاز گام دوم انقلاب با اولین دولت گام دوم انقلاب است.

وی با اشاره به ویژگی‌های این دوره از انتخابات و تقدیر از حضور مردم عنوان کرد: با وجود نارضایتی مردم از وضعیتی که به وجود آمده بود، نسبت به انتخابات گذشته ۲۰ الی ۲۵ درصد مردم شرکت نکردند این در حالی بود که عده‌ای جمع شدند وبینار تشکیل دادند و انتخابات را تحریم کردند.

رحیمی‌روشن گفت: در انتخابات ۱۹۹۶ در آمریکا ۴۹ درصد مردم شرکت کردند تقریبا همین اندازه در انتخابات ایران شرکت کردند و کلینتن با آرا ۲۵ درصد انتخاب شد در حالی که کمتر از انتخابات ما بود و کسی اعتراضی نکرد.

وی با بیان اینکه باید نفوذ را خیلی جدی گرفت، ابراز داشت: امیدواریم در دولت جدید ریشه نفوذ کنده شود.

مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان اظهار داشت: با وجود هجمه‌ها ۴۸.۸ درصد آمدند که اگر مسئولین در انتخابات دقت بیشتری می‌کردند بیش از ۵۵ درصد مشارکت می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات فرانسه که دیروز برگزار شد ۷۰ درصد انتخابات را تحریم کردند و شرکت نکردند، بیان کرد: رژیم و نظام جمهوری اسلامی مشروعیتش را صرفاً روی انتخابات بنیان نگذاشته است و مقبولیت مردمی با انتخابات، مشروعیت الهی و دینی است.

رحیمی روشن با بیان اینکه سواد رسانه‌ای مردم بالا رفته است و این جای تقدیر و تشکر دارد، گفت: سواد رسانه‌ای مردم با وجود این هجمه سنگینی که از همه طرف وجود دارد بالا رفته است و مردم تشخیص دادند وعده‌ها، وعده‌هایی بود که مبارزه با فساد بود، در قوه قضائیه ما فقط می‌توانیم با مفسد مبارزه کنیم و باید در قوه مجریه با فساد مبارزه کرد.

* مردم برای چندمین بار ثابت کردند که از مسئولین خود جلوتر هستند

وی ادامه داد: با توجه به سابقه‌ای که نامزد پیروز در قوه قضائیه دارد وعده‌ها، وعده‌های توخالی نبود، اما مردم به آن وعده‌ها توجه نکردند و این نشان از بلوغ سیاسی می‌دهد.

مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: جمهوری اسلامی ترکیبی از اندیشه مردمی، جمهور مردم و اندیشه شرعی است، ادعای جمهوری اسلامی این نبود که فقط رأی مردم است، رأی مردم با مشروعیت دینی گره می‌خورد و این اولین نوع حکومت در دنیا است.

وی افزود: تمام افرادی که آمدند و رأی دادند، نشان دادند که یک کنشگر سیاسی هستند؛ کنشگر و فعال سیاسی هیچ وقت برگه رأی خود را نشان نمی‌دهد؛ مردم برای چندمین بار ثابت کردند که از مسئولین خود جلوتر هستند.

رحیمی روشن با بیان اینکه توهین و تخریب برخی از نامزد‌ها کمانه کرد و همچون مناظرات قبلی جواب نداد و هرچیزی یک مدتی اثر دارد، ابراز داشت: اکنون مردم متوجه شدند که تمام ماهواره‌ها دروغ می‌گویند؛ برای اولین بار بود که سلبریتی‌ها در انتخابات نقشی نداشتند؛ مردم به شخصیت گمنامی رأی ندادند، در این دوره مردم به کسی رأی دادند که شناخته شده بود و عملکرد او را دیده بودند و هجمه علیه او را هم دیده بودند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات