خبرهای داغ:

۳۶ شناور صیادی غیرمجاز در آب‌های استان خوزستان توقیف شد

مدیر کل شیلات استان خوزستان گفت: در گشت مشترک نیرو‌های حفاظت محیط زیست شیلات استان و نیرو‌های دریابانی آبادان، ۳۶ شناور صیادی غیرمجاز در منابع آبی استان خوزستان توقیف شد.
کد خبر: ۹۳۵۳۲۴۵
|
۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، فتح اله ابوعلی با اعلام خبر توقیف شناور‌های صیادی غیرمجاز اظهار داشت: در گشت دریایی نیرو‌های حفاظت محیط زیست شیلات خوزستان و دریابانی شهرستان آبادان، ۳۶ شناور صیادی که در آب‌های خوزستان به روش غیرقانونی ترال اقدام به صید ماهی می‌کردند، شناسایی و توقیف کردند.

وی افزود: از میان این ۳۶ شناور، ۲۰ فروند لنج و ۱۶ فروند قایق صیادی در آب‌ها منطقه دهانه رود اروند با استفاده از ابزار غیرمجاز به روش ترال که روشی غیرقانونی است، اقدام به صیادی کرده بودند.

مدیر کل شیلات استان خوزستان تصریح کرد: در این عملیات گشت مشترک دریایی، بیش از ۳ تن ماهی، بیش از ۳۰ دستگاه ترال، لنگر و طاقه تور گوشگیر کشف و ضبط شد که پرونده شناور‌های توقیف شده پس از طی مراحل قانونی و تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل خواهد شد.

بوعلی در خصوص روش صید ترال بیان داشت: صید ترال یکی از مخرب‌ترین صید‌ها محسوب می‌شود که می‌تواند به اکوسیستم دریا و زیستگاه‌های آبزیان آسیب زیادی بزند که خوشبختانه با ورود دستگاه قضایی و نیرو‌های انتظامی، مبارزه با این پدیده به خوبی در حال پیگیری است.

وی در ادامه افزود: صید به روش ترال از جمله انواع روش صید ماهی است که در آن تور به وسیله یک یا چند شناور، در آب قرار داده و با کشیدن، به مانند جارو تمام آبزیان مفید و غیر مفید و هرآنچه که در آب شناور باشد را صید می‌کنند و این گونه سلامت آبزیانی که در زنجیره غذایی انسان قرار ندارند، ولی برای زیست دیگر آبزیان مفید هستند را به خطر می‌اندازند.

انتهای پیام
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار