خبرهای داغ:
استاندار خوزستان بر جذب ۵۰ میلیون برای فاضلاب شهرستان اهواز تأکید کرد و گفت: این میزان اعتبار تا پایان سال مالی یعنی پایان تیرماه امسال فرصت دارد که جذب شود.
کد خبر: ۹۳۵۳۲۴۸
|
۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
قاسم سلیمانی دشتکی ظهر امروز چهارشنبه در نشست قرارگاه‌های سه‌گانه محرومیت‌زدایی استان خوزستان نخست به مسئله فاضلاب شهرستان اهواز اشاره کرد و گفت: در این رابطه ۵۰ میلیون یورو تخصیص داده شده است.

وی افزود: این میزان اعتبار تا پایان سال مالی یعنی پایان تیرماه امسال فرصت دارد که جذب شود و مقرر است که رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مدیرعامل آبفا هفته آینده این امر را پیگیری کنند و قبل از پایان سال مالی قرارداد منعقد شود این اعتبار از دست نرود و برای فاضلاب اهواز هزینه شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه برای آب‌های سطحی و اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان که سازمان برنامه در این زمینه اختصاص داده شد، اظهار کرد: در این راستا به وزارت نیرو این اعتبار ابلاغ شده را پیگیری کردیم که ابلاغ از وزارت نیرو به شهرداری‌ها منتقل شود که مراحل آن در حال رد شدن است.

بنا به گفته سلیمانی دشتکی برای این میزان اعتبار ساز و کار تعریف و پیگیری می‌شود و اداره کل مدیریت بحران استانداری و همچنین سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری آن هستند.

وی در ادامه گفت: همچنین در ارتباط با ماده ۵۶ پروژه‌های آب و فاضلاب هر شهرستان از بانک‌ها تا امروز حدود ۸۵۰ میلیارد از دو هزار و ۱۹۰ میلیارد به مرحله آگهی رسید و حل شد و بقیه نیز در حال بررسی و حل‌وفصل شدن است.

استاندار خوزستان تأکید کرد: همچنین مشکلات مربوط به پروژه ساخت پنج هزار واحد مسکونی در بندر امام خمینی (ره) به صورت مفصل مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: در این راستا قرار شد که هفته آینده جلسه مشترکی با سیستم بانکی و مدیرانی که مرتبط با طرح هستند، برگزار تا مشکلات آن رفع شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها