خبرهای داغ:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: ۱۸ شهردار در خوزستان به دلیل انجام ندادن مطالعات در خصوص جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی، با تشکیل پرونده، به هیات تخلفات اداری معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۹۳۵۳۲۵۴
|
۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
شهاب صدیقی روز چهارشنبه در حاشیه نشست قرارگاه محرومیت زدایی خوزستان در سرسرای استانداری در جمع خبرنگاران بیان کرد: مقرر شده بود که شهرداری‌های ۸۵ شهر در خوزستان، تا پایان خرداد امسال مطالعات در خصوص دفع آب‌های سطحی را انجام دهند تا اعتبارات لازم در سطح ملی را هر چه سریعتر دریافت کنیم.

وی گفت: متاسفانه با وجود نامه نگاری زیاد و برگزاری چندین جلسه، همچنان ۱۸ شهرداری از جمله شهرداری شهر چمران از توایع شهرستان ماهشهر که بیشترین مشکل را در دفع آب‌های سطحی دارد مطالعات خود را تحویل نداده‌اند که طبق دستور استاندار خوزستان با این شهرداری‌ها برخورد می‌شود.

صدیقی بیان کرد: مطالعات جمع آوری و دفع آب های سطحی با نظارت دانشگاه شهید چمران انجام گرفته و ۴۲ شهر در اولویت انجام مطالعه و پیگیری جذب اعتبار هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود: با پیگیری انجام شده سه هزار میلیارد ریال برای دفع آب‌های سطحی و رفع این مشکل و اجرای پروژه‌ها در این بخش ، از سوی سازمان برنامه و بودجه به خوزستان اختصاص داده شد.

نداشتن شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی، مشکل اصلی بیشتر شهرهای خوزستان از جمله اهواز است.

چندین شهر خوزستان هنگام بارندگی شدید باران شاهد آب‌گرفتگی معابر شهری و سرریز فاضلاب هستند. آذر پارسال بر اثر بارش شدید باران و دفع نشدن آب‌های سطحی چندین شهر خوزستان از جمله اهواز، کوت عبداله، ماهشهر، و بندر امام خمینی(ره)شاهد آبگرفتگی معابر و واحدهای مسکونی بودند و خساراتی به شهروندان وارد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها