یادداشت/زهره الهیان نماینده مجلس:
الهیان نوشت:فرصت بی بدیل به دست آمده جدید، فرصتی صرفا برای یک شخص به عنوان رییس جمهور نیست، بلکه فرصت استثنایی و می بایست به نیکی پاس داشته شود.
کد خبر: ۹۳۵۳۲۷۱
|
۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

خبرگزاری بسیج: زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی،طی یادداشتی تحت عنوان " فرصت بی بدیل 1400" نوشت:

فرصت بی بدیل به دست آمده جدید در انتخابات ۱۴۰۰

بسم الله الرحمن الرحیم

الفُرصَه تمُّر مرِّ السَحاب فانتَهِزوا فُرَصَ الخَیّر

فرصت مانند ابر از افق زندگی می‌گذرد
مولا امیرالمومنین علی علیه السلام ...

هر انتخابات ، فرصت جدید و مغتنمی را پیش روی کشور عزیز اسلامی مان و ملت شریف ایران قرار می دهد که بهره برداری مطلوب و صحیح از آن ، نیل به اهداف مهم انقلاب اسلامی از جمله کارآمدی در همه ی شئون را میسر می سازد .

طی هشت سال اخیر ، بسیاری از اصول حکمرانی مطلوب ، توسط دولت مردان جمهوری اسلامی به چالش کشیده شده و علی رغم ارشادات و تاکیدات اصولی و اساسی ، زعیم عالیقدر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در همه ی امور اهم و مهم مربوط به اداره ی فاخر و کارآمد شئون دولت - ملت ، رویه و رویکرد بسیاری از دولت مردان و مدیران ارشد، یافتن راهبرد و پیاده سازی راهکارهای نیل به اهداف بزرگ تا کوچک صحیح و مبتنی بر الزامات و اقتضائات مدیریت بر اساس تدبیر احسن و متناسب با نیازهای خاص و عام ، جمهوری اسلامی ایران ، نبوده است ؛ به همین دلیل ناکارآمدی مضاعفی بر تار و پود دولت و به تبع آن کیفیت و کمیت بهرمندی اقشار ملت القا شد .

از تبعات این رویکرد ناشایسته و نابایسته ی دولت مردان وابسته به انواعی از تفکرات خاص و مخدوش حول و حوش مدیریت کشور و حتی نقض مبانی جمهوری اسلامی منجر به تحلیل رفتن سرمایه ی اجتماعی نظام گردیده است که در امر حیاتی مانند انتخابات اخیر خود را به روشنی نشان داده است .

کاهش سرمایه اجتماعی با توجه به اهمیت مشارکت مردمی در امنیت و بقای جمهوری اسلامی ، می بایست مورد مداقه ی مسئولین دلسوز و هوشیار نظام و دولت جدید قرار بگیرد .

نقش مردم از ابتدای تشکیل جمهوری اسلامی ، نقش اصلی و تعیین کننده بوده و تاکیدات موکد رهبر فقید خمینی کبیر (ره ) و رهبری عزیز امام‌خامنه ای( مد ظله ) ، احقاق حقوق حقه ، رشد و تعالی و رضایت مندی قلبی و بهرمندی تک تک مردم عزیز همیشه مورد تاکید بوده است .

مولفه هایی که با درک و دریافت مکرر غلط رییس دولت دوازدهم و اعوان و انصارش از منافع ملی و کم توجهی به منویات مقام معظم رهبری و نیازها و بایدهای ضروری دولت و ملت ، در تحقق مستمر آن خلل ایجاد گردیده وبالتبع به ساختار قوی امنیت ملی مبتنی بر مشارکت حداکثری ملی در شئون اداره ی کشور و نیز به رضایت مندی هر چه بیشتر مردم ، خدشه وارد شده است .

فرصت بی بدیل به دست آمده ی جدید در انتخابات ۱۴۰۰ ، فرصتی صرفا برای یک شخص به عنوان رییس جمهور نیست، بلکه فرصت استثنایی و شاید تکرار نشونده برای جبران اعتماد ضربه دیده ی اقشار مختلف مردم عزیز ایران اسلامیست که می بایست به نیکی پاس داشته شود.

عوامل جبران و عوامل ضربات و خدشه ها ی مذکور ، جملگی مشخص و آشکار است و می طلبد رییس جمهور معزز ، جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید ابراهیم رییسی ، با بهره از تجربیات طولانی خود در مدیریت های ارشد کشور و بهره ی صحیح و هدفمند از مدیران شایسته و امتحان پس داده ی دارای نگاه جامع ، مسئولانه و پاسخگویانه به مقوله ی کارآمدی ارکان و اجزا دولت و حتی قوای دیگر و ایجاد مجدد اطمینان حداکثری قاطبه ی مردم به شاکله ی جمهوری اسلامی و اهداف کلان و خرد آن ، همت وافی گمارد و این امر را سرآمد دغدغه های خود و تیم مدیریتی همراهشان قرار دهد .

بدیهی است مدیریت دلسوزانه ، متعهدانه ، کارشناسانه ، عالمانه و آگاهانه ، مورد توجه و تایید رهبری معظم انقلاب و حضرت صاحب العصر و الزمان (عج) قرار گرفته و این رضایت برکات فراوان در نیل به اهداف و نیات بلند و ارزشمند عزیزان مسوول سطوح مختلف مدیریتی در دولت ۱۴۰۰ وآینده کشور ، ساری و جاری خواهد نمود.

ان شاء الله/ دکتر زهره الهیان
نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی .

ارسال نظرات