خبرهای داغ:
همدان-رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه بالاترین میزان عفو خوردگان کشور را این استان به دست آورده است، گفت: همچنین رتبه نخست کشوری در صلح و سازش، اتقان آراء و آزادی مشروط به این استان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۳۵۳۲۹۴
|
۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵

کسب ۴ رتبه برتر کشوری توسط دستگاه قضایی همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا عدالتخواه ظهر امروز در آیین تجلیل از قضات و کارکنان نمونه همدان، اظهار داشت: مجموعه دستگاه قضایی این استان برنامه‌های متنوعی در ۲۱ ماه گذشته طرح‌ریزی و عملیاتی کرده که تعداد قابل قبولی از این برنامه‌های مبتکرانه از سوی ریاست قوه قضائیه مورد استقبال قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ابداعی استان همچون ستاد تالیف قلوب و کمیته‌های معین آن منطبق بر سند تحول قوه قضائیه و با رویکرد گام دوم انقلاب ارائه می‌شود، اظهار کرد: مسئولیت کارمندان نمونه از همه نظر به لحاظ آن که الگو محسوب می‌شوند سنگین‌تر از سایرین است.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده بیش از ۸۵ درصد از پرونده‌های معوقه در یک سال اخیر رسیدگی شده است.

وی عنوان کرد: با فعال شدن سامانه ساآب همان سامانه ارزشیابی آراء بدوی قضات و در نهایت با ایجاد رقابتی سالم، کیفیت رسیدگی‌ها افزایش یافته تا جایی که در سال گذشته تنها ۱۶ درصد از پرونده‌های ارجاعی به دادگاه های تجدیدنظر، احکام دادگاه‌های بدوی را نقض کردند و در اردیبهشت ماه سال جاری این رقم به هفت درصد رسید.

عدالتخواه ادامه داد: مجموعه قضایی استان در چهار شاخصه توانسته رتبه‌های نخست کشوری را از آن خود کند‌.

وی با اشاره به اینکه بالاترین رقم عفو زندانیان در کشور این استان کسب کرده است، تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته تنها ۵۷۸ نفر از زندانیان همدان مشمول عفو شدند، این در حالی است که در ۲۱ ماه گذشته یک هزار و ۵۰۷ زندانی در این استان عفو خوردند.

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: همچنین رتبه نخستین کشوری در صلح و سازش، اتقان آراء و آزادی مشروط به این استان اختصاص یافته و در حوزه میزان رضایتمندی مردمی در جایگاه چهارم قرار داریم.

در این مراسم از قضات و کارمندان دستگاه قضایی استان همدان که از نظر  عملکردی کارنامه برتری داشتند تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات