خبرهای داغ:
استاندار همدان خبر داد

تکمیل ۲۰۰ پروژه در حال ساخت طی ۳ ماه آینده در همدان

همدان-استاندار همدان گفت: برنامه‌ریزی شده که در تابستان امسال ۲۰۰ پروژه در حال ساخت به ارزش یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف را تکمیل و افتتاح کنیم و طی ۳ ماه این پروژه‌ها را تحویل مردم دهیم.
کد خبر: ۹۳۵۳۳۱۰
|
۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳
تکمیل ۲۰۰ پروژه در حال ساخت طی ۳ ماه آینده در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، سیدسعید شاهرخی امروز در جلسه شورای اداری استان همدان، اظهار داشت: مردم به معنای واقعی کلمه برگ زرینی دیگری بر افتخارات خود و انقلاب اسلامی در جریان برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد بر جای گذاشتند و با حضور پرشور خود که نشان دهنده وفاداری به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی است پاسخ کوبنده‌ای به ضدانقلاب و تحریم‌کنندگان انتخابات دادند.

وی با بیان اینکه در انتخابات امسال یک هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ داشتیم و به خاطر شرایط کرونایی تعداد شعبات را افزایش دادیم که مسائل بهداشتی رعایت شود، افزود: برای اجرا، نظارت، بازرسی و امنیت انتخابات ۲۹ هزار نفر بکارگیری شد و انتخابات پشتیبانی شد و تا ۲۴ ساعت بعد از انتخابات این حاکم بود؛ این در سایه ایجاد امنیت و اشراف اطلاعاتی که از ماه‌ها پیش دستگاه‌های اطلاعاتی ما در استان همراه و هماهنگ با سایر نهاد‌های امنیتی در کشور در یک فضای امن، انتخاباتی سالم و بی‌طرفانه برگزار شد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه ما یکی از سالم‌ترین، پاک‌ترین و قانونمندترین انتخابات‌ها را در دوران انقلاب در این دوره داشتیم، گفت: همه باهم کار کردند تا موجب شد این افتخار نصیب شود.

وی ادامه داد: با وجود این همه سم‌پاشی علیه نظام جمهوری اسلامی توسط شبکه‌های معاند و دشمنان و مشکلاتی که در کشور به دلایل مختلف ایجاد شده بود، مردم مشارکت کردند و پای کار آمدند.

شاهرخی با بیان اینکه دغدغه ما این بود و همه شهر و روستا را بسیج کردیم که بتوانیم جلب نظر کنیم و مشارکت را بالا ببریم چرا که این مشارکت بسیار مهم است، ابراز داشت: ما نباید به این ۵۰ درصد قانع شویم و باید با وحدت، همدلی و با کار و تلاش کاری کنیم که همه در انتخابات بعدی با همدلی و اتحاد مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه ما با خدا عهد و معامله کردیم و فرصت خدمتگزاری را یک فرصت الهی می‌دانیم، خاطرنشان کرد: نباید هیچ شک و شبهه‌ای داشته باشیم و تا زمانی که در مسئولیت مدیریت هستیم به شایستگی وظیفه خود را انجام دهیم وگرنه عهد را شکسته‌ایم.

استاندار همدان با اشاره به توسعه و پیشرفت استان همدان ابراز داشت: ما مسیر توسعه استان را با مطالعه و برنامه‌ریزی دقیق ریل‌گذاری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: رئیس جمهور منتخب، توجه به معیشت مردم، اشتغال، حمایت از تولید، دوری جستن از حاشیه، جناح‌بندی‌ها و دسته‌بازی‌ها و اختلافاتی که اصلا نفعی به حال مردم ندارد، را هدف کار خود قرار داده است و ماه م. در استان همین برنامه‌ریزی را انجام دادیم.

شاهرخی یادآور شد: در برنامه توسعه و عملیاتی استان تا پایان سال ۱۴۰۰ و بعد از آن نیز در حوزه صنعت، کشاورزی، گردشگری، خدمات و پروژه‌های مهم و زیرساخت استان مشخص است که چه اتفاقی باید بیفتد و عملا این برنامه‌ها شروع شده و غیرقابل بازگشت است.

وی با بیان اینکه آینده استان دقیق مشخص و برنامه‌ریزی و ترسیم شده و در حال اجرا است، ادامه داد: در حوزه عمرانی اعتبارات ملی، امسال در لایحه ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پول داریم، در ۷ سال گذشته ۳ سد ساختیم و دو سد نیز هم اکنون به سرعت در حال احداث است و برای معضل آب که در آینده در جهان و در ایران چالش اساسی است، برنامه داریم.

استاندار همدان گفت: دولت آینده حتما سد خرم رود و سد گلین نهاوند را تکمیل خواهد کرد؛ در این دولت راه آهن تهران- همدان برقرار شد و اکنون دنبال برقی کردن آن هستیم و از همدان به سنندج نیز به زودی افتتاح خواهد شد، اتصال راه آهن همدان به ملایر و از ملایر به کرمانشاه و از آنجا به لرستان و خوزستان انجام می‌شود و دولت آینده این پروژه‌ها را حتما انجام خواهد داد.

وی بیان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد یک هزار و ۱۰۰ هکتار زمین برای سرمایه‌گذاری آماده کرده‌ایم و عملیات اجرایی آن شروع می‌شود و منطقه ویژه اقتصادی سامن در شهرستان ملایر نیز مصوب شده که سرمایه‌گذار آن به سرعت کار اجرایی آن را آغاز کند.

شاهرخی با بیان اینکه بر اساس آمار طی ۸ سال گذشته به همت نمایندگان استان فقط پروژه‌های ملی ما در پروژه‌های راه، برق، فاضلاب و راه‌آهن ۳۰ هزار میلیارد تومان در مجلس مصوبه گرفتیم، ابراز داشت: در سراسر استان همدان به مثابه یک کارگاه بزرگ، پروژه‌های قابل توجه داریم.

وی اظهار داشت: در حوزه اقتصادی نیز کار‌های زیادی انجام شده است، در ملایر ۲۰ هزار نفر خیاط داریم که کار آن‌ها به تهران منتقل می‌شود، برند‌های مختلف در شهرستان‌های ملایر، لالجین، تویسرکان و... برای برخی محصولات گرفته شده و تحول عظیمی در حوزه اقتصادی شکل گرفته است.

استاندار همدان عنوان کرد: فاضلاب معضلی در شهر همدان شده بود که هفته گذشته در بازدید از تصفیه‌خانه شهر همدان مشاهده شد که انقلابی رخ داده است و یک هزار میلیارد تومان برای جمع آوری فاضلاب تخصیص یافته و ۱۵ میلیون متر مکعب را تصفیه می‌کند و خروجی کار از آب معدنی هم زلال‌تر و بهتر بود که این آب به دست آمده را به نیروگاه شهید مفتح دادیم و چاه‌های آبی که کبودراهنگ را زمین‌گیر کرده بود دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌شود.

وی گفت: در حوزه اقتصادی کار‌های بزرگی از پسآب انجام شده از جمله تأمین آب پتروشیمی هگمتانه که امروز افتخار کشور است و ظرف یکی دو سال گذشته بسیجی‌وار در این پتروشیمی کار شده و اکنون محصول آن بین المللی و ارزآور و صادراتی است و بهترین پتروشیمی ایران پتروشیمی هگمتانه است؛ در این حوزه پتروشیمی نهاوند را هم در رأس داریم.

شاهرخی افزود: امروز ۳۵۳ پروژه کوچک و بزرگ میلیاردی در سراسر استان در شهرک‌های صنعتی مناطق مختلف در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه چرخش مدیریتی یک امر طبیعی است، ابراز داشت: در ایام انتخابات برنامه‌ریزی ۹۰ روزه برای انجام کار‌ها کردیم چراکه هدف ما باید انجام کار‌ها و خدمت به مردم باشد، برنامه‌ریزی شده که طی این مدت و در تابستان امسال ۲۰۰ پروژه در حال ساخت به ارزش یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف را تکمیل و افتتاح کنیم و طی ۳ ماه این پروژه‌ها را تحویل مردم دهیم.

استاندار همدان گفت: سال گذشته ۲ هزار مسکن محرومین را کلنگ‌زنی کردیم و با تلاش آن را به ۳ هزار مسکن رساندیم و اکنون ۲ هزار واحد مسکونی محرومین در سراسر استان آماده افتتاح است که در کمتر از یک سال ساخته شده است.

وی بیان کرد: ما در استان بیش از ۲ هزار پروژه داریم که دستگاه‌های اجرایی به پیمانکار واگذار کردند و در حال ساخت هستند که ارزش آن‌ها ۹ هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات