خبرهای داغ:
استاندارخوزستان:

نیرو‌های بومی در اولویت استخدام صنایع پتروشیمی قرار بگیرند

در بحث اشتغال ، خواهان توجه بیشتر مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس به استخدام جوانان بومی در پتروشیمی های منطقه هستیم .
کد خبر: ۹۳۵۳۳۹۶
|
۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶

استاندار خوزستان روز پنجشنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از طرح شیرین‌سازی برش سبک پتروشیمی بوعلی‌سینا بیان داشت: هر پروژه‌ای که به بهره‌برداری برسد، نویدی به مردم و جوانان آن شهرستان برای بالا رفتن درصد اشتغال و پایین آمدن نرخ بیکاری است.

قاسم سلیمانی دشتکی ادامه داد: بنا بر گفته مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس که کار‌های بزرگی در بندر ماهشهر انجام داده‌اند و پروژه‌های بزرگ دیگری نیز در دست اقدام است، به زودی طرح مگا پروژه پتروشیمی با سرمایه‌گذاری بالای ۲ میلیارد دلار در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شروع به کار خواهد کرد که اشتغال بالایی در منطقه ایجاد می‌کند.

همچنین نماینده بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین بهره‌برداری از طرح شیرین‌سازی برش سبک پتروشیمی بوعلی‌سینا اظهار داشت: این پروژه با سرمایه‌گذاری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال امروز به بهره‌برداری رسید.

حبیب آقاجری ادامه داد: بزرگترین مشکل منطقه، بحث اشتغال است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با آغاز پروژه مگا الماس بندر ماهشهر، قدم‌های مثبتی در جهت ایجاد اشتغال در منطقه برداشته شود.

وی افزود: همه ما بر لزوم اولویت استخدام نیرو‌های بومی در صنایع پتروشیمی تاکید داریم که با توجه به آمار بیکاری بالا در منطقه، این موضوع می‌تواند نوید روز‌های خوبی را به جوانان شهرستان بدهد.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: هلدینگ خلیج فارس در توسعه صنعت پتروشیمی پیشتاز بوده است و ده‌ها طرح در دست اجرا دارد و در روز‌های آینده آغاز عملیات اجرایی مگا پروژه پتروشیمی ماهشهر انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی این پروژه عظیم افزود: یک پروژه ۲.۸ میلیارد دلاری را آغاز می‌کنیم که حدود پنج هزار نفر در زمان ساخت این پتروشیمی مشغول به کار می‌شوند و پس از بهره برداری برای یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

ربیعی بیان داشت: در حوزه‌های پایین دستی کار‌های توسعه صنعت پتروشیمی در دست اجرا است و با کمک بخش خصوص در استان‌های ایلام، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و سایر نقاط کشور پروژه‌های را اجرا می‌کنیم.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس تصریح کرد: حدود ۱۷ میلیارد دلار پروژه در دست اجرا داریم که باعث می‌شود در زمان ساخت و بهره برداری اشتغال خوبی ایجاد شود و صنعت داخلی ایران رونق پیدا کند.

این طرح به‌منظور شیرین سازی برش سبک ترش و تبدیل آن ‏به محصولات با ارزش ‏افزوده بالاتر همچون رافینیت و ‏ال. پی. جی طراحی و ساخته شده است و با راه‌اندازی آن، پتروشیمی‌های امیرکبیر و بندر امام (ره) از خوراک تولید شده در این طرح بهره‌مند خواهند شد. ‏

مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان و در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی قرار دارد. این مجتمع، سومین طرح آروماتیکی صنایع پتروشیمی ایران است که عملیات اجرایی آن در فروردین ماه ۱۳۸۰ آغاز و واحد‌های تولیدی آن در سال ۱۳۸۳ راه اندازی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها