خبرهای داغ:

تاکید بر لزوم خلاقیت در برنامه‌های فرهنگی و هنری

شاهرود_معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ایجاد خلاقیت و نوآوری در برنامه‌های فرهنگی و هنری در راستای جذب مخاطب حائز اهمیت است.
کد خبر: ۹۳۵۳۵۸۴
|
۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، ابوالفضل صادقی نژاد در نشست فرهنگی با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با محوریت برنامه‌های شاخص شاهرود در محل دفتر این اداره گفت: خلاقیت، نوآوری، بهره مندی از توانایی افراد با جوان و بااستعداد و همچنین استفاده از تجربه اساتید پیشکسوت در برنامه‌های فرهنگی و هنری علاوه بر جذب مخاطب به شور و نشاط در جامعه نیز کمک شایانی می‌کند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود نیز در این نشست فرهنگی بیان کرد: این شهرستان از حیث نیرو‌های جوان مستعد، بزرگان عرصه فرهنگ و هنر، همچنین جغرافیا و فرهنگ متمایز است.
رضا مهدیان در ادامه افزود: این اداره تاکنون برنامه‌های متعددی را در سال جاری اجرایی کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به برگزاری ورکشاپ آموزشگاه‌های آزاد هنری در دانشگاه علمی کاربردی بیارجمند با هدف کشف استعداد در آن منطقه، پنجشنبه‌های کتاب در راستای حمایت از فعالان نشر مکتوب، وبینار با مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنر‌های تجسمی و ... ازجمله برنامه‌های این شهرستان بوده است.
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در بازدید از مجتمع صنایع دستی و هنری شرق استان و همچنین آموزشگاه آزاد هنر‌های سنتی کیمیای هنر شاهرود نیز گفت: پیوند صنایع دستی و هنری خاص هر منطقه با فرهنگ مردم آن جامعه غیرقابل انکار است بنابراین انتقال آن به آیندگان و معرفی این فرهنگ به دیگر جوامع حائز اهمیت است.
وی ضمن تقدیر از عملکرد مجتمع صنایع دستی و هنری شرق استان تصریح کرد: ارائه صنایع دستی و هنری به گردشگران و آموزش ساخت آن به علاقه‌مندان از مهم‌ترین اقداماتی است که در راستای حفظ این مهم می‌توان انجام داد.
ابوالفضل صادقی نژاد افزود: هنر‌های سنتی علاقه‌مندان خاص خود را دارد و در زمینه کارآفرینی بسیار کارآمد است.
وی افزود: با مهیا کردن شرایط مناسب جهت آموزش به زنان خانه دار به ویژه در شرایط فعلی جامعه در بهبود اقتصاد خانواده موثر خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها