معاون سیاسی استاندار مرکزی

میانگین مثبت شدن افراد در تست‌گیری‌ها از 16 درصد به 17 درصد رسیده است

اکرمی گفت: میانگین مثبت شدن افراد در تست‌گیری‌ها ۱۶ درصد بوده که در هفته پایانی خردادماه به ۱۷ درصد رسیده و مردم باید این زنگ خطر را جدی بگیرند.
کد خبر: ۹۳۵۳۷۲۱
|
۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ بهروز اکرمی معاون سیاسی استاندار مرکزی در ستاد مقابله با کرونایی استان مرکزی گفت: مردم با حضور باشکوه خود در پای صندوق های رای بار دیگر حماسه ای بزرگ خلق کردند و در ایام انتخابات تمام تلاش هیئت اجرایی، نظارتی و امنیتی و اطلاعاتی بر این بود که مشکلی در خصوص انتخابات نباشد که خوشبختانه با مشارکت و تعامل همه جانبه شاهد مشکلی در سطح استان نبودیم.

اکرمی اظهار کرد: متاسفانه به دلیل وجود شرایط خاص سیاسی در افغانستان شاهد شیوع یک نمونه جدید کرونا در این کشور هستیم که همه شهرستان های استان مرکزی و خصوصا مناطقی که شاهد سکونت و تردد افاغنه هستیم باید نظارت جدی در این خصوص داشته باشند.

وی ادامه داد: همه آمارها نشان از شیوع موج جدید کرونا در سطح کشور و استان مرکزی است و لذا باید بیشتر مراقبت کرد چراکه اگر وارد شرایط قرمزی شویم مجبور به اتخاذ تصمیمات سخت خواهیم بود.

معاون سیاسی استاندار مرکزی بیان کرد: کلیه تصمیمات و مصوبات ستاد کرونای استان باید با دقت و حساسیت ویژه ای رعایت شوند و یکی از دستگاه های مسئول در این زمینه اتاق اصناف است که باید در زمینه عدم رعایت پروتکل ها در تالارها و رستوران ها پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه عادی انگاری ویروس کرونا شتاب رسیدن به موج پنجم را تقویت می‌کند بیان کرد: برای جلوگیری از این مهم باید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اولویت آحاد مردم قرار گیرد.

اکرمی افزود: افزایش میزان مبتلایان و مرگ و میر یعنی زنگ خطر و هشدار برای کل جامعه که در صورت ادامه روند و رفتار فعلی شهروندان، بار دیگر شاهد گسترش شیوع و انتشار این ویروس در سطح جامعه خواهیم بود.

معاون سیاسی استاندار مرکزی گفت: میانگین مثبت شدن افراد در تست‌گیری‌ها ۱۶ درصد بوده که در هفته پایانی خردادماه به ۱۷ درصد رسیده و مردم باید این زنگ خطر را جدی بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: براساس گزارش‌های رسیده رانندگان ناوگان‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی در اراک و ساوه نسبت به‌ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بی‌تفاوت هستند که در صورت تداوم این شرايط شهردارهای این ۲ شهر باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات