خبرهای داغ:
همدان-رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در همدان با بیان اینکه بیشترین گزارشات تخلفات از شهرستان‌های تویسرکان، همدان، نهاوند و اسدآباد است، گفت: در تویسرکان احتمال اینکه در خصوص رأی افراد راه یافته به شورا اتفاقاتی بیفتد وجود دارد.
کد خبر: ۹۳۵۳۷۲۹
|
۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰

احتمال تغییر افراد راه یافته به شورا در شهرستان تویسرکان وجود داردبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تاکنون  طی روند انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و شمارش آرا شبهاتی در سطح کشور مطرح شد که همدان هم مستثنا نبود، اظهار داشت: با توجه به اینکه در این دوره در شهرستان‌ها هیئت بازرسی داشتیم گزارشات متعددی از تخلفات پراکنده در حین رأی‌گیری در سطح استان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه هیئت عالی نظارت، متشکل از سه نماینده مجلس از چند شهرستان بازدید میدانی داشتند، گفت: در انتخابات گذشته هم این تخلفات بوده است و با توجه به اینکه امسال نظارت‌های ما بیشتر بود طبیعتا این تخلفات بیشتر به نظر می‌آید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از سوی کاندیداها نسبت به خرید آرا و تخلف انتخاباتی در شهرهای مختلف شکایت‌هایی رسیده است، تصریح کرد: بیشترین گزارشات تخلفات از شهرستان‌های تویسرکان، همدان، نهاوند و اسدآباد است.

وی با بیان اینکه از بین این چهار شهرستان کار تویسرکان به جاهای باریک کشیده شده است، گفت: احتمال اینکه در خصوص رأی افراد راه یافته به شورا اتفاقاتی بیفتد وجود دارد که با حضور دادستان، نهادهای امنیتی و هیئت نظارت جلسات تشکیل شده و در حال بررسی است.

فلاحی با بیان اینکه از کاندیداهایی که در همدان رأی آورده و رأی نیاورده‌اند نیز گزارشات تخلفاتی رسیده است، ادامه داد: روند رسیدگی به تخلفات در دبیرخانه هیئت بازرسی در حال بررسی است که بعضی موارد را در روز انتخابات دادستانی ورود پیدا کرده که بعد از جمع‌بندی ممکن است آرای برخی کاندیداها در بعضی شعبات تغییر کند.

وی با بیان اینکه آنچه هیئت نظارت تصمیم بگیرد، فرماندار در مقام اجرا موظف است اجرا کند، عنوان کرد: در همدان به دلیل اینکه روند رأی گیری الکترونیکی است میزان تغییر آرا در صندوق‌ها بسیار پایین است.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در همدان با بیان اینکه مشکلی برای آرای اخذ شده شعباتی که برق آنها قطع شده است وجود نداشته، عنوان کرد: تاکنون برای شکایت و گزارشات رسیده موارد مستندی مبنی بر تخلف ارائه نشده و صرفا ادعا بوده است.

وی در خصوص شکایت برخی کاندیداها نسبت به آرای خود در برخی شعبات تاکید کرد: روند پیگیری شکایات این است که باید صندوق‌های مورد نظر را مشخص کنند که آرای آنها بازشماری شود.

فلاحی با بیان اینکه نهاوند بازشماری شده است و در صورت ایجاد تغییر نتایج اعلام خواهد شد، گفت: در خصوص آرای همدان در همه صندوق‌ها اگر این شائبه وجود داشته باشد بازشماری خواهد شد.

وی با اشاره به انتخابات دوره گذشته گفت: آرای برخی از کاندیداها در برخی صندوق‌ها صفر اعلان شده بود که درخواست اعتراض شد که ۱۲ صندوق بازشماری شد که در برخی صندوق‌ها ۱۰۰ تا ۲۰۰ رأی جابه جا شد که با توافق هیئت اجرایی و نظارت انتخابات تایید شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این دوره روند اجرای انتخابات به صورت دستی نبوده و خطای شمارش آن صفر است، عنوان کرد: خطای ردی دهنده به علت ناآگاهی و عدم توجیه تخلف محسوب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل شمارش سیستمی آرا بعید است در ترکیب و کلیت انتخابات تغییری اتفاق بیفتد، گفت: در شهر تویسرکان گزارشات بسیاری رسیده که در تایید صلاحیت آنها هم مشکل داشتیم، تخلفات انتخاباتی و خرید آرا در این شهر بسیار گزارش شده که دادستانی بر اساس ادله تصمیم خواهد گرفت و آرای دو نفری که رأی آورده‌اند ممکن است مورد بازبینی قرار گیرد.

فلاحی در خصوص شهرستان نهاوند نیز گفت: با مجوز صادر شده از سوی هیئت نظارت فرماندار حاضر شد حدود 10 درصد صندوق‌ها را شمارش کند که طی این شمارش‌ها تغییر جدی حاصل نشده است که می‌توانیم صحت انتخابات نهاوند را تایید کنیم.

وی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در شهر گیان گفت: در این شهرستان اشتباه رقمی وجود داشته که یک نفر به نفرات چهارم و پنجم نزول پیدا کرده و یک نفر از علی البدل به نفرات اصلی اضافه شده است.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در همدان با بیان اینکه در شهرستان‌های رزن، درگزین، کبودراهنگ و بهار گزارشات جدی نداشتیم و شبهه‌ای وجود ندارد، عنوان کرد: آمادگی این را داریم که انتخابات همدان را نیز تایید کنیم.

وی برای رفع نگرانی برخی دلسوزان نظام، مردم و شهر گفت: اگر فرد متخلفی در انتخابات تخلف کرده و با این تخلف وارد شورای شهر شود از نگاه و رصد قانون به دور نیست.

فلاحی افزود: در شورای حل اختلاف که اعضای آن دو نماینده مجلس، رئیس دادگستری، نماینده شوراها و استاندار است، پرونده متخلف راه یافته به شورا بررسی می‌شود و اگر تخلف وی محرز شود سلب عضویت صادر خواهد شد و از شورا کنار گذاشته می‌شود.

وی در خصوص اعتراض برخی کاندیداها عنوان کرد: قانوناً هر کس اعتراض داشته باشد می‌تواند ادله خود را عنوان کرده و بعد از اثبات برای هیئت نظارت، می‌توان شمارش آرا کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما موظف هستیم به اعتراضات مردم گوش و شبهات را حل کنیم، عنوان کرد: تاکنون روند اجرایی را درست انجام داده‌ایم و ادعاها در حال بررسی است و موظف هستیم از رأی مردم که حق الناس است صیانت کنیم.

وی با بیان اینکه در سطح کشور همدان کمترین رد صلاحیت‌ها را داشته اما حساب شده بوده و تعداد آنها در سطح استان ۸۲ نفر بود، گفت: در هیئت مرکزی یکی از اعضا بدون اطلاع ما ۱۲ پرونده را دستکاری و تائید صلاحیت کرد که بعد از تایید صلاحیت آنها، مجدد رد صلاحیت دو نفر آنها در سطح استان صادر شد که آن دو نفر رأی نیاورده‌اند.

فلاحی با بیان اینکه برخی تخلفات مربوط به افراد رد صلاحیت شده دوباره تایید شده است، گفت: اگر آنها تایید نمی‌شدند تخلفات کمتر بود.

وی با بیان اینکه تخلفات انتخاباتی دو حیطه دارد، یک حیطه جرم‌انگاری است که دادستان انجام می‌دهد و تخلفات قانونی در هیئت نظارت بررسی می‌شود، گفت: امیدواریم بتوانیم طی چند روز آینده صحت نتایج تمام شعب را تایید کنیم و پرونده انتخابات شورای شهر و روستا را ببندیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این دوره تلاش کرده‌ایم ترکیبی بهتر از انتخابات شوراهای گذشته در استان داشته باشیم، تاکید کرد: کار ما به همین جا ختم نمی‌شود تمام عملکرد شوراها را در ادامه کار رصد خواهیم کرد و شورای حل اختلاف مرجع رسیدگی به تخلفات بعدی افراد است.

وی در خصوص لیست‌های ارائه شده توسط گروه‌های مختلف گفت: رأی آورندگان 100 درصد لیستی نیستند و اسم یک شخص در چندین لیست وجود داشت و تخلف انتخاباتی محسوب نمی‌شود.

فلاحی خطاب به افرادی که در خصوص انتخابات شائبه درست می‌کنند، گفت: اجازه دهید شیرینی انتخابات را که یکی از بهترین دوره‌های است به کام مردم تلخ نشود.

احتمال تغییر افراد راه یافته به شورا در شهرستان تویسرکان وجود دارد

* نیازی به ساخت پل‌های غیر کارشناسی شده در همدان نبود

وی در بخش دیگر از سخنانش با بیان اینکه شهر همدان در طول چند سال اخیر غیر کارشناسی اداره شده است، ابراز داشت: پل‌های ساخته شده شبهه دارند به طور مثال پل شهید همدانی قرار است در دو طبقه احداث شود که با توجه به احاطه آن به تامین امنیت ارگان‌های آن منطقه فکر نشده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای ساخت پروژه‌ها باید پول ملی اختصاص پیدا کند در صورتی که برای پل‌هایی احداثی در شهر همدان از جیب مردم شهر هزینه شده است، عنوان کرد: هدف از ساخت پل‌ها بر طرف کردن ترافیک سه استان غربی کشور بوده در صورتی که کنار گذر غربی معطل مانده است.

وی با بیان اینکه کنارگذر غربی ۲۷ کیلومتر بوده که کل این پروژه با۷۰ میلیارد تومان هزینه انجام می‌شده است، گفت: در حال حاضر به دلیل تاخیر و وجود تورم‌ها ۸ کیلومتر باقیمانده با تقاطع، آسفالت و زیرساخت ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که از بیت المال هزینه شده است.

فلاحی افزود: با پیگیری‌های انجام شده و برگزاری ۱۰ جلسه با سازمان برنامه و بودجه ۴۲ میلیارد تومان برای انجام این پروژه گرفته‌ایم که حداقل کنارگذر غربی از پلیس راه باز شود تا تقاطع همدان و زنجان افتتاح شود تا ۷ کیلومتر باقیمانده را نیز انجام دهیم.

وی با بیان اینکه نیازی به ساخت پل‌های غیر کارشناسی شده نبود، با اشاره به پروژه‌های در حال پیگیری گفت: ایستگاه‌های راه‌‌آهن همدان، بهار و لالجین و فامنین، انتقال ایستگاه راه‌آهن از شورین به ترمینال همدان، طرح جامع شهری، طرح اسکای مال، قطار شهری و ... باید قبل از انجام، پیوست کار کارشناسی داشته شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگر هستیم کنارگذر شرقی از جاده ملایر به آزادراه در ردیف بودجه سالانه قرار بگیرد، افزود: تصادفات بسیاری در شهر قهاوند وجود دارد که با گشایش این کمربند شرقی مشکلات هم حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه راه‌آهن همدان پایگاه راه آهن غرب کشور است، تاکید کرد: اگر تلاش نکنیم ممکن است پایگاه را از همدان انتقال دهند.

فلاحی افزود: راه‌آهن همدان یکی از استراتژی‌ترین راه‌آهن‌های کشور است که اگر خط آهن همدان به ملایر متصل شود تماما بار جنوب از طریق خط آهن همدان به مرکز منتقل می‌شود که باعث رونق استان هم خواهد شد.

وی در خصوص برقی شدن خط آهن همدان گفت: این پروژه در حال حاضر تأمین اعتبار نشده اما در دستور کار است که در خصوص امنیت و امکانات رفاهی برای مسافرین ایستگاه‌های پیاده و سواره مشکلاتی وجود دارد که تاخیر افتاده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در خصوص تغییر نام بلوار سید جمال الدین اسدآبادی در همدان به نام شهید حاجی بابایی گفت: سید جمال الدین مظلوم است و این بلوار تنها مکانی است که در شهر همدان با این عنوان است.

وی با بیان اینکه هر گونه تصمیمی که در وین گرفته شود باید تاییدیه مجلس را بگیرد، گفت: طرح رهاسازی فضای مجازی فردا در ساز و کار مجلس قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات