خبرهای داغ:
پیام تسلیت درگذشت:

بانوی جانباز، سکینه حورسی

و هنوز جانبازان زن، مظلوم و ناشناخته هستند، با کوله باری از تجربه های ثبت نشده...
کد خبر: ۹۳۵۳۸۲۳
|
۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان؛خبرگزاری بسیج: بانوی جانباز، سکینه حورسی، که در زمان دفاع مقدس ، موسس بسیج خواهران خرمشهر بود و فعالیت های زیادی در زمینه امدادرسانی و دفاع از خرمشهر داشت، پس از سالها مجاهدت ، روز گذشته به یاران شهیدش پیوست...

سازمان بسیج جامعه زنان درگذشت بانو سکینه حورسی اسوه مقاومت زنان در ۴۵ روز مقاومت خرمشهر،  را که در تمام سال های پرخیر و برکت عمر گرامی خویش همواره منشا خدمات شایانی در مسیر ارزش های انقلاب اسلامی و رسیدگی به امور مستضعفان بود را تسلیت گفت و برای ایشان که به تأسی از عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری (س) ، معرف یک بانو به سبک الگوی سوم زن مسلمان بود علو درجات را از خداوند منان مسئلت می نماید.

به همین مناسبت گزیده ای از دلایل ماندن زنان در خرمشهر، در زمان دفاع مقدس را، از زبان بانو سکینه حورسی مرور میکنیم:

"انگیزه ما از ماندن در دفاع مقدس این بودکه ما همه این ها را از مکتب شیعه آموخته بودیم.همانطور که در کربلا می بینیم که کاروان امام حسین(ع) د ر حال حرکت بود و زنانی همچون حضرت زینب(س)و زنان دیگر در کنار 72 تن از اعضای کاروان امام حسین (ع) حضور داشتند و هرکاری از دستشان بر می آمدبرای مولایشان امام حسین(ع) و در حقیقت برای دین اسلام انجام می دادند.

وقتی جنگ در خرمشهر شروع شد حس کردیم که واقعه کربلا در حال تکرار است و به یاد امام حسین(ع) و واقعه کربلا افتادم.از نظر شرعی جهاد بر زن واجب نیست، اما دفاع بر همه واجب است به همین خاطر است که پیر و جوان و زن و مرد در دفاع از میهن شرکت کردند؛ حتی امام خمینی(ره) پبام دادند که زنان ما در کنار مردان از خرمشهر دفاع می کنند.

ما بچه های عاشورا و کربلا بودیم تاریخ کربلا و حضور زنان در آن کارزار باعث شد تا ما برای دفاع از ارزش ها، ناموس و دین و میهن خودمان 45 روز در خرمشهر بمانیم و در برابر تجاوز دشمن مقاومت کنیم. الان هم اگر دوباره جنگ شودبا تمام وجود برای دفاع از میهن ، نظام و انقلاب مبارزه می کنیم..."

روحش شاد و راهش پررهرو...

ارسال نظرات
آخرین اخبار