خبرهای داغ:
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین

‍ دستگاه های شتاب نگار به ۳۱ دستگاه افزایش یافت .

قدرت اله مهدیخانی گفت: شبکه شتاب نگار توسط مرکز تحقیقات زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی در ۳۱ نقطه استان مستقر گردیده است.
کد خبر: ۹۳۵۳۸۹۳
|
۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲

قدرت اله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان در حاشیه جلسه ای که با حضور نمایندگان مرکز تحقیقات زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی، در محل اداره کل مدیریت بحران استان تشکیل شد در گفت و گو با خبرنگاربسیج اظهار داشت: استان قزوین به لحاظ موقعیت زمین شناسی، در محاصره رشته گسل های شمالی و جنوبی قرار گرفته که سوابق لرزه ای آنها حاکی از فعالیت و لرزه زا بودن این گسلها و خطرات بالقوه ای است که استان را تهدید میکند.

وی افزود: شبکه لرزه نگاری استان که دارای ۴ ایستگاه فعال در سطح استان است به پایش حرکات گسلها اختصاص دارد و در کنار آن یک شبکه شتاب نگار نیز توسط مرکز تحقیقات زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی در ۳۱ نقطه استان مستقر گردیده که۲۱ دستگاه مربوط به سالهای قبل، ۶ دستگاه در سال ۹۹ و ۴ دستگاه نیز با پیگیری های این اداره کل به تازگی در استان مستقر گردیده است.

مهدیخانی افزود: وظیفه ی این شبکه، محاسبه شتاب لرزه ای زمین در هنگام بروز زمین لرزه در اندازه های مختلف است که نتایج آن میتواند در بروز رسانی آیین نامه ۲۸۰۰ ساختمان و نیز تعیین محل بیشترین خسارات ناشی از زلزله کاربردهای فراوانی داشته باشد.

مهدیخانی در پایان ضمن اشاره به حادثه خیز بودن استان و لزوم ساخت و سازهای اصولی و مهندسی، از مردم درخواست کرد: نسبت به ایمن سازی غیر سازه ای منازل و محل کار و زندگی و یادگیری اصول پناه گیری و کمک های اولیه اقدام نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها