خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر خبر داد

کشف ۱۷ فقره سرقت در ملایر

همدان-فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از دستگیری باند سارقان حرفه‌ای خودرو و داخل خودرو کشف ۱۷ فقره سرقت توسط ماموران کلانتری ۱۲ این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۴۱۹۶
|
۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸
کشف ۱۷ فقره سرقت در ملایرسرهنگ محمدباقر سلگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: در راستای مبارزه با سارقان خودرو و داخل خودرو با یک هفته انجام کار اطلاعاتی شبانه‌روزی و هماهنگی لازم با دستگاه قضائی، مخفیگاه سر دسته یک باند شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه توسط ماموران ماموران کلانتری ۱۲ شهرستان ملایر دستگیر شد.

وی افزود: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی دقیق و منسجم چهار نفر از همدستان سارق نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان قطعات و  اموال مسروقه‌ای شامل دو باطری خودرو، آچار آلات کامل، سه دستگاه ضبط خودرو، دو عدد زاپاس خودرو، جک، آچار چرخ، یک دستگاه پمپ کولر، ترازوی دیجیتالی و مقداری مواد مخدر صنعتی و سنتی و یک قفل پدال خودرو به ارزش ریالی بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال کشف شد که متهمان در تحقیقات فنی و تخصصی، به ۱۷ فقره سرقت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر ابراز داشت: در این ارتباط با انجام تحقیقات و بررسی بیشتر مشخص شد، که این نفرات همگی سابقه‌دار بوده که با تشکیل پرونده هر پنج نفر به مرجع قضائی تحویل شدند.

*کشف دام فاقد مجوز در ملایر

وی گفت: ماموران مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی شهرستان ملایر با کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به شهرستان، به یک دستگاه خودروی وانت نیسان حامل احشام مشکوک شده و آن را برای بررسی دقیق‌تر متوقف کردند.

سلگی افزود: در بازرسی از این خودرو، دو راس گاو فاقد مجوز قانونی از دامپزشکی که ارزش آن‌ها برابر نظر کارشناسان ۵۰۰  میلیون ریال برآورد شده، کشف و یک متهم در این خصوص با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

وی ابراز داشت: ماموران گشت کلانتری ۱۱ شهرستان ملایر حین کنترل و گشت‌زنی در سطح شهر به یک دستگاه خودروی وانت نیسان در یکی از میادین مشکوک شده و پس از هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضائی اقدام به بررسی دقیق‌تر خودرو کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر ادامه داد: در همین ارتباط با بررسی صورت گرفته مشخص شد، پلاک خودرو مسروقه و متعلق به یک دستگاه خودروی سواری می‌باشد و پلاک اصلی خودروی نیسان نیز با تلاش ماموران در بازرسی از داخل این خودرو کشف و در استعلام به عمل آمده معلوم شد، این وسیله نقلیه در تاریخ سوم خرداد ماه سالجاری از تهران به سرقت رفته  است.

وی با اشاره به این که سارق دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل شد، گفت: مالکان خودرو‌ها بایستی ضمن تجهیز وسایل نقلیه به وسایل هشدار دهنده و ایمنی مانند دزدگیر و قفل فرمان، با رعایت هشدار‌های انتظامی و ایمنی مانند پرهیز از پارک خودرو در نقاط تاریک و خلوت، از وقوع چنین مواردی پیشگیری کرده و در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

*دستگیری ۱۶ معتاد متجاهر در ملایر

سلگی عنوان کرد: همچنین ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان ملایر در راستای جمع‌آوری و برخورد قاطعانه با معتادان متجاهر با تلاش میدانی موثر و اعزام گشت‌های هدفمند در پاتوق‌ها و مکان‌های حضور معتادان متجاهر و بلامکان، مرحله دیگری از این طرح را به مرحله اجرا در آوردند.

وی افزود: در این راستا با هماهنگی دستگاه قضائی، ۱۶ معتاد متجاهر دستگیر و تحویل کمپ ماده ۱۶ شهرستان همدان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر در پایان ضمن تقدیر از دستگاه‌های مسئول در مبارزه با مواد مخدر و دستگاه قضائی در حمایت قاطعانه در مبارزه با این بلای خانمان‌سوز تصریح کرد: جمع‌آوری معتادان متجاهر در شهرستان و پاکسازی نقاط آلوده از جمله مطالبات مهم شهروندان ملایری از نیروی انتظامی است و پلیس با همکاری مجدانه دستگاه قضائی این طیف افراد مخل نظم و آرامش عمومی را که اکثر جرایم خرد به سبب وجود آن‌ها رقم می‌خورد را جمع آوری می‌کند.

انتهای پیام/

 
ارسال نظرات