مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با «بسیج» :

فعاليت ٢٠٠ مهندس بسيجي در طرح بسيج همگام باكشاورز

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر 200 نفر از مهندسین در روستاهاي هدف فعال هستند،گفت:اين مهندسین قدم به قدم در کنار روستاییان بوده و روستاهای هدف را پوشش می دهند.
کد خبر: ۹۳۵۴۵۴۲
|
۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
فرهاد امندی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با اشاره به اینکه بسیج جامعه کشاورزی برنامه‌ها و راهبرد‌هایی را با توجه به دستورالعمل‌های اجرایی در سطح کشور و استان دارد، اظهار داشت: بسیج جامعه کشاورزی در این راستا به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) لبیک گفته و با تمام توان و قدرت در این زمینه حرکت می‌کند.
 
فعاليت ٢٠٠ مهندس بسيجي در طرح بسيج همگام باكشاورز

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به نامگذاری سال ٩٩ و ١٤٠٠ به نام سال جهش تولید و نیز سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اظهار داشت: به همین منظور بسیج جامعه مهندسین کشاورزی نیز در تلاش است تا در حد توان در پیشبرد این هدف و کمک به سازمان جهاد‌کشاورزی وارد عرصه خدمت‌رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف این قشر بسیج پای کار آوردن مهندسین جوان و فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی است، عنوان کرد: استفاده از علم و دانش به روز مهندسین کشاورزی در زمینه تامین محصول با کیفیت و همچنین ارائه خدمات کشاورزی و دامپزشکی به روستاییان از اهداف بسیج مهندسین کشاورزی می‌باشد.

امندی با اشاره به شعار امسال تصریح کرد: بسیج مهندسین کشاورزی در دو مبحث طرح بسیج همگام با کشاورز و همچنین تامین گوشت قرمز کشور آماده ارائه خدمات به روستاییان هستند.

وی با اشاره به تولید پنج محصول استراتژیک کشور توسط بسیج مهندسین کشاورزی عنوان کرد: محصولات گندم، جو، ذرت، کلزا و برنج در استان تولید می‌شود.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان یادآور شد: محصول گندم دیمی و آبی و محصول زیتون و انگور جز محصولات مزیت دار استان زنجان هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه امنیت غذایی از ابعاد اساسی زندگی، سلامت و همچنین رفاه جامعه است، تصریح کرد:مهندسین جوان و فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده و از مرحله کاشت، داشت و برداشت همراه روستاییان و کشاورزان هستند.

امندی تاکید کرد: امسال هم مهندسین جوان از زمان مبارزه با سن گندم و طغیان ملخ که در شهرستان طارم بیشتر مشهود است جهادی وار با اجرای مانور و برنامه‌های مشخص کنار کشاورزان و جهاد کشاورزی بوده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ نفر از مهندسین در روستا‌های هدف فعال هستند، بیان کرد: این مهندسین به عنوان مربی دوره‌های لازم را گذرانده و قدم به قدم در کنار روستاییان بوده و روستا‌های هدف را پوشش می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بحث تامین گوشت قرمز در کشور بسیار حائز اهمیت است، افزود: خوشبختانه استان زنجان پتانسیل مناسبی در این زمینه دارد و با راه اندازی مراکز چندقلوزایی در این زمینه استان نقش بسزایی داشته است.

مسئول بسیج کشاورزی و منابع طبیعی استان با بیان اینکه مهندسین در خصوص کیفیت و افزایش گوشت قرمز در روستا‌ها فعالیت دارند، گفت:: از خدمات دامپزشکی می‌توان به ارائه خدمات رایگان و همچنین کلینیک‌های سیار خدمات دارویی برام دام‌ها و واکسن دام‌ها اشاره کرد.


این مسئول در ادامه متذکرشد: استان زنجان یک میلیون و پانصد هزار راس دام سبک وسنگین دارد که حدود ۱۰ درصد از این موارد که تعداد ۱۴۱ هزار و ۵۷۰ راس است تحت پوشش خدمات رایگان پزشکی قرار گرفته است.

امندی در پایان با اشاره به اینکه تیم‌های دامپزشکی شامل دامپزشکان، مهندسین امور دامی هستند، خاطرنشان کرد:امسال با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برنامه‌های خود را با قوت پیش خواهیم برد و امیدواریم بتوانیم به خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک رسیده و از هرگونه واردات جلوگیری نموده و خودمان صادر کننده باشیم.
ارسال نظرات