خبرهای داغ:
مدیر آموزش وپرورش نهاوند عنوان کرد

هدایت تحصیلی اولین انتخاب اثرگذار دانش‌ آموزان در زندگی

نهاوند-مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: هدایت تحصیلی اولین انتخاب اثرگذار دانش‌آموزان در زندگی فردی و اجتماعی است.
کد خبر: ۹۳۵۴۵۷۲
|
۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳

هدایت تحصیلی اولین انتخاب اثرگذار دانش‌آموزان در زندگی فردی و اجتماعیبه گزارش خبرگزاری بسیج،  محمدحسین دارایی در جلسه کمیته هدایت تحصیلی بر اهمیت بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان تأکید کرد و اظهار داشت: لازم است در اجرای فرایند هدایت تحصیلی که به صورت پروسه‌ای بلندمدت از کلاس هفتم شروع می‌شود، هماهنگ عمل کنیم.

وی با بیان اینکه باید با یک برنامه‌ریزی دقیق، مشکلات و چالش‌ها را شناسایی، تبدیل به مسئله و حل کنیم، افزود: هدایت تحصیلی اولین انتخاب اثرگذار در زندگی فردی و اجتماعی دانش‌آموزان است که تاثیر این انتخاب، بلندمدت خواهد بود و دیگر انتخاب‌های دانش‌آموز در دوران دانشگاه و بعد از آن نیز از این انتخاب تاثیر می‌پذیرند.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند با بیان اینکه در بحث هدایت تحصیلی باید دو عامل علاقه و استعداد دانش‌آموز مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: هر یک از این دو عامل، بدون دیگری ناقص خواهد بود و موفقیت تحصیلی را در پی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر ترافیک شدیدی در برخی رشته‌های خاص به وجود آمده است، بیان داشت: اولیای محترم نباید دانش‌آموزان را برای قبولی در یک رشته خاص تحت فشار قرار دهند و با توجه به استعداد و علاقه دانش‌آموزان که در طول چند سال توسط آزمون‌های استعداد و رغبت‌سنجش و همچنین نظر مشاور و دیگر موارد دخیل، مورد ارزیابی قرار گرفته است و تحت عنوان فرم‌های هدایت تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، عمل کنند.

دارایی در ادامه بر لزوم توجه بیشتر به رشته‌های فنی و کار دانش تاکید کرد و افزود: دانش‌آموزانی که در رشته‌های فنی و کار دانش تحصیل می‌کنند، از اشتغال مولدتری برخوردار خواهند بود و شغل های مولد نیز تضمین‌کننده‌ی آینده شغلی افراد است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات