خبرهای داغ:
مشاور اجرایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین؛

فعالیت بیش از ۸ هزار نفر کادر بهداشت و درمان برای مقابله با کرونا در استان

بهرامی گفت: مجموعه دست اندرکاران در ایام کرونا بیش از هشت هزار نفر بودند که از این تعداد حدود هزار و ۸۵۰ نفر درگیر بیماری شدند.
کد خبر: ۹۳۵۴۷۴۶
|
۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دکتر مجید بهرامی مشاور اجرایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری با محوریت مستند تلویزیونی «روایت ایثار» که در سالن اجتماعات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برگزار شد بیان کرد: پرداختن به حوزه سلامت و گروههای درگیر با بیماری کرونا یک کار فرهنگی است.

وی با اشاره به آلام کادر درمان گفت: حدود ۱۷ ماه دنیا و کادر درمان درگیر بیماری کرونا و مقابله با بیماری است و لذا کادر درمان در معرض کامل این بیماری هستند. این بیماری در روزهای اول شیوع، ناشناخته بود و دلهره زیادی برای کادر درمان وجود داشت و لذا محدودیت ها برای این کادر شرایطی ایجاد کرد اما با این حال کادر درمان با ایثار به امر درمان پرداختند.

مشاور اجرایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، اظهار کرد: امروز سربلند هستیم که تا حد توان برای این امر تلاش کردیم و این در حالی است که حدود ۸۵۰ نفر از کادر درمان به این بیماری مبتلا و بستری شدند و برخی در شرایط سختتری بودند که از این میان ۳۵۰ نفر پرستار بودند.

بهرامی عنوان کرد: با توجه به مشکلات موجود، عملا امروز شرایط بهبود یافته اما این نگرانی مبنی بر شیوع بیماری همچنان وجود دارد و لذا تاکید ما حفظ دستورالعمل هاست.

وی افزود: کادر درمان انتظاری جز توجه به دستورالعمل ها ندارند و توجه به جانفشانی کادر درمان، پشتگرمی و انگیزه ای برای تلاش مستمر آنها بوده و ساختن مستند تلویزیونی روایت ایثار انگیزه ای برای ادامه کار تا کنترل کامل اپیدمی است.

بهرامی گفت: مجموعه دست اندرکاران در ایام کرونا بیش از هشت هزار نفر بودند که از این تعداد حدود هزار و ۸۵۰ نفر درگیر بیماری شدند.

 

مستندسازی ایثار، تجلی مجدد ایثار در قالب مستند است

در ادامه محمد حسن ارداقیان مدیر روابط عمومی علوم پزشکی قزوین بیان کرد: مستندسازی میراث گرانبهای شهید بزرگوار مرتضی آوینی است و این شهید گرانقدر یک باب و تعریف تازه از مستندسازی ارایه داد که بسیار متفاوت از آن چیزی بود که از مستند می شناسیم.

وی گفت: مستندسازی ایثار، بازسازی واقعیت ها در خصوص ایثار نیست بلکه تجلی مجدد ایثار در قالب مستند است و ضمن اینکه همیشه در کارهایی که در مورد شهدا بود اتفاقاتی افتاده که مسیر حرکت فرهنگی را تسهیل کرده و همه موانع را برداشته و ما به این داستان اعتقاد داریم.

ارداقیان اظهار کرد: اگر امروز بیان می شود که استان قزوین بیشترین کمک را به تیم مستند کرده به دلیل ارادت خاصی است که اینان قزوین به شهدا دارد. کار مستندسازی کار بسیار فرسایشی و سختی است و باید از شهیدی که دیگر حضور ندارد چیزی ساخته شود که بتواند ویژگی های وی را به خوبی و دقیق بیان کند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها