ارتباط میان دلار و سفره مردم ناشی از سوء‌مدیریت دولت است

امام جمعه آستانه‌اشرفیه با انتقاد از مرتبط بودن سفره مردم با افزایش قیمت دلار گفت: اگر مدیریت در کشور وجود داشته باشد به راحتی می‌توان ارتباط میان سفره مردم و افزایش قیمت دلار را از بین برد.
کد خبر: ۹۳۵۴۸۷۱
|
۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از آستانه‌اشرفیه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد طیبی ظهر امروز در آئین نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته این شهر با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب به دنبال حل مشکلات کشور با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها است، اظهار کرد: دعوت رئیس جمهور منتخب از رقبای انتخاباتی خود در دنیا بی نظیر بوده است، لذا گرفتن برنامه‌های آنان می‌تواند بسیار در حل موانع توسعه کشور تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به انتخاب محسنی اژه‌ای به عنوان رئیس قوه قضاییه گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از اول انقلاب در رده‌های بالای قوه قضاییه بوده و نقش اثرگذاری در مبارزه با فساد داشته و در دوران ریاست آیت‌الله رئیسی در قوه قضاییه هم فردی محوری و مهم داشته است.

امام جمعه آستانه اشرفیه با انتقاد از مرتبط بودن سفره مردم با افزایش قیمت دلار گفت: اگر مدیریت در کشور وجود داشته باشد به راحتی می‌توان ارتباط میان سفره مردم و افزایش قیمت دلار را از بین برد، زیرا شایسته کشوری مثل جمهوری اسلامی نیست که با گران شدن ارز فورا قیمت اقلام اساسی با افزایش مواجه شود.

طیبی با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های جمهوری اسلامی به لحاظ داشتن منابع طبیعی بیان کرد: هفت درصد منابع جهان در جمهوری اسلامی است که استفاده از این منابع در کنار توجه به صادرات می‌تواند به رشد اقتصادی کشور کمک کند به‌طوری که در سال ۲۰۱۴ ایران در راه ۱۸ اقتصاد جهان قرار داشت.

وی نقش شرکت‌های دانش بنیان در رشد اقتصادی کشور‌های در حال توسعه را بسیار مهم دانست و افزود: اقتصاد دانش بنیان یک ضرورت در کشور‌های در حال توسعه است، زیرا این شرکت‌ها از نیرو‌های جوان، متعهد و متخصص بهره‌مند هستند.

امام جمعه آستانه اشرفیه با بیان اینکه حوزه‌های علمیه نقش تاثیر گذاری در بی اثر کردن برنامه استکبار در نفوذ فرهنگی به کشور دارد، تصریح کرد: در جوامع امروزی در اثر فضای آلوده مجازی جامعه همه افراد در معرض آسیب هستند، ولی اگر سعی داریم از فرزندان خود در برابر این آسیب‌ها محافظت کنیم باید آنان‌را به امام سپرد و این بهترین راه برای انجام این کار ورود به حوزه علمیه است.

طیبی با تاکید بر اینکه باید شخصیت علمی، فرهنگی و معنوی استاد محمد معین برای جوانان تبیین شود، افزود: استاد دکتر محمدمعین اولین فارغ التحصیل رشته ادبیات فارسی در ایران بودند و در طول دوران با برکت خود ۲۱ کتاب در رابطه با ادبیات به چاپ رساندند.

انتهای پیام/ز
ارسال نظرات