خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس خبر داد:

پیشرفت ۷۰ درصدی صحن حضرت زینب (س) در کربلا/ صحن حضرت زهرا (س) تا پایان سال تکمیل می‌شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس آخرین وضعیت ساخت صحن حضرت زهرا (س) و صحن حضرت زینب (س) را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۳۵۵۲۶۴
|
۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، اسکندر قاسمی با اشاره به فعالیت ستاد بازسازی عتبات در استان فارس اظهار داشت: از ابتدای زمان شکل‌گیری ستاد تاکنون 86 پروژه بازسازی و ساخت در عتبات عالیات توسط هنرمندان، استادکاران و نیک‌اندیشان استان فارس انجام شده است. 

وی با بیان اینکه تمامی پروژه‌های بازسازی رو به اتمام است گفت: در انجام پروژه‌های بازسازی و ساخت عتبات عالیات تلاش شده که از هنرهای خاص شیراز به ویژه خاتم استفاده شود و این موضوع با دقت و جدیت هنرمندان و استادکاران در حال انجام است. 

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان فارس با اشاره به طرح توسعه حرم‌های مطهر در عراق و سهم استان فارس در این طرح افزود: احداث شبستان و صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف یکی از این طرح‌هایی است که استان فارس سهم بالایی در آن دارد که با 95 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

قاسمی با بیان اینکه بخش زیارتی این صحن 220 مترمربعی تمام شده است، بیان کرد: ظرف همین امسال مقدار باقی مانده از این صحن نیز با همت نیک‌اندیشان و مردم استان فارس به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به طرح توسعه حرم امام حسین(ع) و ساخت صحن حضرت زینب(س) عنوان کرد: این صحن در حال ساخت است و تاکنون سازه فیزیکی آن 70 درصد و به صورت کلی پروژه 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان فارس با بیان اینکه مردم نقش مهمی در تسریع روند این طرح‌ها دارند، تصریح کرد: با وجود همه مشکلات اما مشارکت مردم استان فارس در ساخت و توسعه حرم‌های مطهر نشان از ارادت و دلدادگی آنان به اهل بیت دارد.

قاسمی با اشاره به راه‌های مشارکت در این پروژه‌ها گفت: مردم با مراجعه به ستاد عتبات یا از طریق فضای مجازی با مراجعه به آدرس‌های مطرح شده می‌توانند در این امر مشارکت و سند مشارکت دریافت کنند علاوه بر آن تربت خاص امام حسین(ع) نیز به عنوان تبرک به افراد اهدا می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره فعالیت موکب‌های اربعین برای امسال گفت: با توجه به وضعیت کرونا همه چیز تابع شرایط دو کشور به لحاظ بیماری و توافق حاصل بین دو کشور است که البته هنوز ابلاغ و اعلامی مطرح نشده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با اشاره به فعالیت بیش از 60 موکب در سال‌های گذشته از این استان در مسیر پیاده‌روی اربعین افزود: به محض اعلام شرایط برای فعالیت موکب‌ها از طریق ستاد عتبات اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار