هیئات مذهبی کشور همه تمهیدات برپایی هر چه با شکوه تر محرم امسال را مهیا نموده اند
کد خبر: ۹۳۵۵۴۲۹
|
۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

بسم الله الرحمن الرحیم 

قال رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) ان الحسین مصباح الهدى و سفینه النجاه؛ به درستى که حسین(علیه السلام) مصباح هدایت و کشتى نجات است»(سفینة البحار، ج ۱، ص ۲۵۷) 

پیراهن محرم من را بیاورید
 دارد زمان هیئت من دیر می شود

 باروضه حسین نفس تازه میکنم
 وقتی هوای شهر نفس گیر می شود

محرم رستاخیز جهانی آزادی خواهان و عدالت طلبان عالم است "پس از گذشت اعصار و قرون هنوز صدای هل من ناصر ینصرنی سرور آزادگان جهان در دهلیز زمان به گوش میرسد که همه حق طلبان عالم را به آزادگی و حق طلبی فرا میخواند. حماسه شورآفرین هیئات مذهبی ؛  وعاظ ، مداحان و خادمان  هیئات در محرم سال قبل که با التزام و رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی همراه شد الگویی کامل و ماندگار را برجای گذاشت که تحسین رهبر فرزانه انقلاب و رضایت همه متولیان و دست اندرکاران امور را به همراه داشت . 
اینک در آستانه فرارسیدن محرم ۱۴۰۰ ودغدغه خادمان هیئات مذهبی برای برگزاری باشکوه مجالس عزای حسینی ع ،شورای هماهنگی شبکه های هیئت وتشکلهای دینی کشور   با بررسی  تجربیات سال گذشته  و با عنایت به گسترش واکسیناسیون عمومی ، اعلام می دارد ، تمامی هیئات مذهبی و خادمان سیدالشهداع اعم از وعاظ و مادحین و ...با همه عشق و ارادت خود به آستان ملک پاسبان اباعبدالحسین ع ، تمامی تمهیدات برپایی آئین های سوگواری را  باشکوه تر از همیشه و با رعایت همه شیوه نامه های بهداشتی مهیا نموده اند . و امیدواریم که این خادمی ها موجبات رضایت قلب نازنین حضرت ولی عصر ارواحنا فداه را فراهم سازد .  قطعا مسئولان امر با درک صحیح از اثر دعا و توسل در سلامت و عافیت جامعه دینی و همچنین اذعان به رعایت حداکثری دستورالعمل های بهداشتی توسط قشر مذهبی خود نیز سهم بسزایی در برپایی باشکوه مراسمات غدیر و محرم خواهند داشت امید است در واپسین روزهای دولت ، نقطه سپیدی در کارنامه دولتمردان ثبت شود. 
اکنون که در آستانه دهه ولایت هستیم هیئات مذهبی کشور با برپایی جشنهای این دهه و به ویژه جشن های عید سعید غدیر خم اذن عزای خود را از امیر المومنین ع خواهند گرفت و مهیای حضور بزرگ خود در محرم و صفر خواهند شد .
در انتها ، جامعه هیئتی کشور اعلام میدارد که برای تسریع واکسیناسیون سراسری آماده بهره گیری از ظرفیت عظیم هیات های مذهبی و خدمت به مردم عزیز بوده تا با آرامش بیشتری در محرم و صفر و خصوصا رزمایش جهانی اربعین درکربلای معلی امسال توفیق عرض ارادت بیابند .


مرا عهدی است با جانان که تا جان در بدن دارم 
هوا داران کویش را چو جان خویشتن دارم


شورای شبکه های هیئت و تشکلهای دینی کشور
هیئت رزمندگان اسلام 
شورای هیئات مذهبی کشور
کانون مداحان کشور
سازمان بسیج مداحان وهیئات مذهبی کشور
مجمع کانونهای فرهنگی ،تبلیغی وجهادی کشور
اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان 
مجمع شاعران اهل بیت (ع)
بنیاد دعبل خزائی
مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع)
شبکه هیئات دانشجویی 
مرکز توسعه فعالیتهای دینی

ارسال نظرات