خبرهای داغ:
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد

راه‌اندازی کارگاه کندوهای کف باز در همدان/همدان جزو سه استان اول در مصرف عسل

همدان-مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بابیان اینکه بهترین کندو، کندوهای کف باز هستند، گفت: استان همدان از سال گذشته در استفاده این نوع کندو ورود پیدا کرده که کارگاه آن را نیز راه‌اندازی کرده‌ایم.
کد خبر: ۹۳۵۵۵۳۲
|
۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵

راه‌اندازی کارگاه کندوهای کف باز در همدان/همدان جزو سه استان اول در مصرف عسلعلیرضا قراگوزلو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه زنبور پایه اصلی تامین غذای انسان است، اظهار داشت: ۷۵ درصد غذای همه موجودات جهان با توجه به گرده‌افشانی تامین می‌شود که زنبور نقش اساسی در گرده افشانی و حفظ محیط زیست خواهد داشت و تصور آن بدون زنبور عسل محال است.

وی عنوان کرد: سرانه مصرف عسل کشور ایران بیشتر است و استان همدان یکی از سه استان اول در خصوص مصرف عسل است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه سیاست‌های وزارتخانه این بوده که افزایش کندو نداشته باشیم، گفت: در حل حاضر استان همدان در کنار افزایش کیفی محصولات، در افزایش تعداد کندوها نیز ورود پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه استان همدان جزو 10 استان کشور است که کندو سنتی ندارد، افزود: کندو سنتی و محلی قابلیت دسترسی و مبارزه با آفات و بیماری را ندارند و باعث گسترش بیماری می‌شود.

قراگوزلو با بیان اینکه بهترین کندو، کندوهای کف باز هستند، ادامه داد: استان همدان از سال گذشته در استفاده این نوع کندو ورود پیدا کرده است که کارگاه آن را هم در همدان راه‌اندازی کرده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات