خبرهای داغ:
زنبوردار زنبورستان ارگانیک کشور:

راه‌اندازی اولین زنبورستان ارگانیک در ایران/ فرهنگ زنبورداری در کشور جا نیفتاده است

زنبوردار زنبورستان ارگانیک کشور با بیان اینکه ما اولین زنبورستان ارگانیک در ایران را با کمک جهاد کشاورزی راه‌اندازی کرده‌ایم، گفت: عسل تولید شده ما در آزمایشگاه‌های مرجع و گیاه پزشکی مورد آزمایش قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۳۵۵۵۰۸
|
۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰

راه‌اندازی اولین زنبورستان ارگانیک در ایران/ فرهنگ زنبورداری در کشور جا نیفتاده استبه گزارش خبرگزاری بسیج، نادر اینجیناری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۳۵ سال مشغول به کار زنبورداری هستم، اظهار داشت: در منطقه اسدآباد و رشته کوه‌های الوند حدود ۲۵ سال فعالیت دارم.

وی با تاکید بر اینکه طی این مدت سعی کرده‌ایم محصول خالص و طبیعی تولید کنیم تا بتوانیم رضایت مشتریان را جلب کنیم، گفت: بعد از چند سال فعالیت در زمینه عسل و محصولات سالم تصمیم گرفتیم خود را ممیزی کنیم بنابراین از یک شرکت درخواست کردیم بر کار ما نظارت کند تا به یک محصول ارگانیک برسیم.

این زنبوردار همدانی با بیان اینکه محصول ارگانیک هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ سلامت برای ما اهمیت داشت، ادامه داد: ما به عنوان تولیدکننده محصولات غذایی و به عنوان فردی که در تلاش است سفره غذای مردم را رنگی کند وظیفه داریم در سالم سازی مواد غذایی و محصولات کشاورزی متعهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه هدف ما از ارگانیک کردن محصولات قوی شدن جوانان و والدین با استفاده از این محصولات است، گفت: تولیدات این زنبورستان، عسل، بره موم، زهر زنبور عسل و ژله رویال است که در تلاش هستیم سالم و هدفمند به دست مشتریان برسانیم.

اینجیناری با بیان اینکه برای ما منطقه جغرافیایی که بتوانیم در آن محصول را تولید کنیم مهم بود، تصریح کرد: باید نقطه‌ای انتخاب می‌شد که از کارخانه‌ها، شهرها، روستاها و سیستم فاضلاب فاصله می‌داشت تا محصول ارگانیک را تولید کنیم.

وی با بیان اینکه برای سازمان خوار و بار جهانی این اهمیت دارد که باقیمانده سموم و آفت‌کش‌ها محصولات تولید شده در ایران چه معدلی داشته باشد، گفت: در منطقه چهاردولی اسدآباد در دامنه رشته کوه الوند از لحاظ کارشناسی نقطه بسیار مناسبی برای تولید عسل است.

این زنبوردار گفت: تا به امروز ۴ بار زنبورستان ما بازرسی شده که ۳ بار آن از سمت شرکت سرس آلمان به این منطقه آمده‌اند و همه جوانب از جمله دور بودن از کشاورزی صنعتی، روستا و شهر مورد بررسی قرار گرفته است و به این نتیجه رسیده‌اند که ما می‌توانیم محصولات زنبور عسل سالمی را تولید کنیم.

وی با بیان اینکه به مدت ۳ سال است که زنبورستان ما زیر نظر شرکت سرس پارسی که نماینده کشور آلمان در ایران است، فعالیت می‌کند، عنوان کرد: اعتبار مجوز تولید محصول ارگانیک یک ساله است که طی این مدت راستی‌آزمایی شویم تا مجوز ارگانیک اتحادیه اروپا صادر شود.

اینجیناری با تاکید بر اینکه ما اولین زنبورستان ارگانیک در ایران را با کمک جهاد کشاورزی راه‌اندازی کرده‌ایم، گفت: عسل تولید شده در زنبورستان ما در آزمایشگاه‌های مرجع و گیاه پزشکی مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ما سعی داریم تولید خود را به مشتریان هدف که سفره خانوارها است، برسانیم، گفت: از دو کشور سوئد و عمان مشتری داریم که در حال بررسی اسناد ما هستند.

این زنبوردار با بیان اینکه از سال گذشته درگیر مسائل حمل و نقل و تحریم هستیم، گفت: با وجود این مشکلات سعی می‌کنیم صادرات عسل انجام شود تا به دنیا ثابت کنیم در ایران هم محصول ارگانیک عسل تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور کانادا مهد زنبور عسل و زنبورداری است، گفت: من سعی دارم عسلی تولید کنم که به قلب آمریکا صادر کنم و حتما به افتخار کشورم این کار را خواهم کرد.

اینجیناری با اشاره به موقعیت جغرافیایی و بهره‌مندی ایران از نور خورشید گفت: عسل ایران به عنوان یک عسل خوش بو و خوش طعم به دنیا معرفی شده است و صادرات عسل این منطقه سابقه صد ساله دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته از هر کندو ۱۱ کیلو و ۸۰۰ گرم عسل ارگانیک تولید شده که به قیمت۱۷۰ تا ۲۰۰ تومان است، گفت: عسل تولید شده این قابلیت را دارد که در بازار ایران ۴۰۰ هزار تومان و در کشورهای عربی و اروپایی به قیمت ۸۰۰ هزار تومان صادر کنیم.

این زنبوردار عنوان کرد: ژله رویال که به مانند خاویار یک محصول استراتژیک محسوب می‌شود از دیگر محصولات این زنبورستان است که از لحاظ ارزش دارویی و غذایی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و قیمت آن در هر کیلو ۲۵ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۱۵ کیلو بره موم تولید می‌کنیم، افزود: بره موم به عنوان دارو در ساخت آنتی بیوتیک و صنعت داروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اینجیناری با بیان اینکه تولید گرده و زهر زنبور عسل از دیگر محصولات این زنبورستان است، تاکید کرد: در آینده در نظر داریم زهر زنبور را تولید کنیم که در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های آن هستیم.

وی با بیان اینکه هر هزار سیسی زهر زنبور عسل در دنیا حدود ۴ میلیارد تومان است که در درمان بیماری‌های مختلف نقش مهمی دارد، گفت: سال گذشته یک کیلو ژله رویال، ۱۵ کیلو بره موم و ۵ کیلو گرده گل تولید کرده‌ایم.

این زنبوردار همدانی با بیان اینکه فرهنگ زنبورداری در کشور جا نیفتاده است ازمسئولین خواست راه را برای تولیدکنندگان هموار کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات