۳ روستای بدون بیکار در استان سمنان/هدف‌گذاری برای ۱۳ روستای دیگر در سال ۱۴۰۰

شاهرود_مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان با بیان اینکه روستا‌های جوادانه، محمد آباد و دهملا، ۳ روستای بدون بیکار در استان هستند که برای ۱۳ روستای دیگر در سال ۱۴۰۰ هدفگذاری شده است،
کد خبر: ۹۳۵۶۰۲۱
|
۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵
۳ روستای بدون بیکار در استان سمنان/هدف‌گذاری برای ۱۳ روستای دیگر در سال ۱۴۰۰به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا صمیمیان در همایش روز دهیاری‌های استان سمنان در سالن اجتماعات کانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح بسطام با بیان اینکه ۱۴۱ هزار نفر جمعیت روستایی استان است که ۲۰ درصد جمعیت کل استان را تشکیل می‌دهد، افزود: ۱۵ بخش و ۳۱ دهستان در استان سمنان وجود دارد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان گفت: تعداد آبادی‌های استان تعداد ۵۴۸ مورد است؛ ۳۰۷ روستا دارای شورای اسلامی بوده و ۲۵۶ روستا نیز دارای دهیاری هستند که این میزان اخیرا با دستور وزیر کشور و صدور مجوز، به ۲۹۷ دهیاری افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: در ۳۰۵ روستای استان، انتخابات شورا‌های اسلامی روستا برگزار شد و از هفته آینده ۱۴ دوره ویژه اعضای منتخب شورا‌های اسلامی روستا‌ها و به منظور افزایش آگاهی و امادگی آنان، برگزار می‌شود.
صمیمیان تصریح کرد: ۲۲۱ دهیار مرد و ۳۰ دهیاز زن در استان داریم که فراوانی تحصیلات این افراد اکثرا لیسانس است و میانگین سنی آن‌ها نیز ۳۱ تا ۴۰ سال می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۴ دهیار تمام وقت در استان سمنان مشعول به فعالیت هستند، افزود: ۲۵۶ کارمند در دهیاری‌های روستا‌های ما در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان اضافه کرد: در بحث نظارت عالیه بر پروژه‌های روستایی استان، توانستیم در سال ۹۹ رتبه سوم کشور را به خود اختصاص دهیم.
وی گفت: در سال ۹۹، از طریق سازمان امور مالیاتی، مبلغ ۵۵ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌ها و از طریق سازمان شهرداری‌ها نیز از محل تبصره ۳۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده به میزان ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به حساب دهیاری‌های استان واریز شد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان با بیان اینکه روستا‌های جوادانه، محمد آباد و دهملا، ۳ روستای جدید بدون بیکار ما در استان هستند که برای ۱۳ روستای دیگر در استان در سال ۱۴۰۰ هدفگذاری شده است، گفت: در سال گذشته برای هر دهیار ۱۲۸ ساعت آموزش به صورت مجازی و حضوری تدوین و اجرایی شد.
وی ادامه داد: ۳ دهیار ما در بحث آزمون مکاتبه‌ای دهیاران در سطح کشور، در بین ۲۰ دهیار برتر قرار گرفته و حائز رتبه شدند.
صمیمیان اضافه کرد: ۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان نیز از محل ماده ۵۸ به حساب دهیاری‌ها واریز شد که حدود یک میلیارد را در بحث توسعه شهرستان میامی به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته به این روستا اختصاص دادیم.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان، افزود: دهیاری‌های ما در سال ۹۹ در بحث درامدزایی نیز ورود کردند و توفیقات خوبی داشتند که در راستای خودکفایی، تقاضا داریم تا دهیاری در این‌مهم به صورت جدی‌تر ورود کنند.
وی گفت: ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال ۹۹ برای دهیاری ها، تسهیلات به منظور خرید ماشین آلات، بوم گردی و سایر موارد اختصاص دادیم.
صمیمیان ادامه داد: ۹۳ روستای ما در استان از موضوع بوم گردی، تاسیسات گردشگری و خدمات بین راهی برخوردار هستند.
وی عنوان کرد: در حال حاضر به بیش از ۷۰ روستا در استان توسط ابفای استان به صورت تانکر، آب رسانی صورت می‌گیرد تا در این حوزه مشکلات کمتری داشته باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها