معاون تربیت بدنی سپاه امیرالمؤمنین (علیه السلام) در جمع ورزشکاران در پنجمین دوره مسابقات فوتسال منطقه غرب کشور گفت : ارزش ورزش به اخلاق است که باید رعایت موازین اخلاقی و پهلوانی در اولویت جامعه ورزش باشد.
کد خبر: ۹۳۵۶۰۳۹
|
۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،سرهنگ دوم باقری معاون تربیت بدنی سپاه امیرالمومنین علیه السلام در جمع ورزشکاران در پنجمین  دوره مسابقات فوتسال منطقه غرب کشور گفت : ارزش ورزش به اخلاق است که باید رعایت موازین اخلاقی و پهلوانی در اولویت جامعه ورزش باشد.

باقری  با تأکید بر لزوم الگوگیری جوانان از اسوه‌های اخلاق و پهلوانی همچون حضرت علی (علیه السلام) تصریح کرد: همه ورزشکاران و جوانان کشور باید مرام و منش پهلوانی را الگوی خود قرار دهند.

وی افزود : ورزش و پرورش بدن، گذشته از تأمین تندرستی و نیرومندی، صفات نیک و برجسته ای همچون جوانمردی، ‌شجاعت،‌ فروتنی را به ارمغان می آورد، تا بدانجا که پهلوان علاوه بر مهارت در فنون، در سجایای اخلاقی و شجاعت نیز سرآمد دیگران بوده است.

معاون تربیت بدنی سپاه امیرالمؤمنین (علیه السلام) تاکید کرد: یک قهرمان باید خصوصیاتی را دارا باشد تا در اندیشه مردم پهلوان شود؛ ازجمله خصایص پهلوان، خدا دوستی و مبارزه با خواهشهای نفسانی است.

وی در پایان گفت : برد وباختها مقطعی و زودگذر می باشدآن‌چه ماندگار و جاویدمی ماند اخلاقیات و نام نیک و رفتار صحیح با رقیب خود در میدان مسابقات می باشد

ارسال نظرات